čtvrtek 21. června 2018

Dominika na cestě Jižní Amerikou


 
10 měsíců, 8 zemí, 11237 kilometrů, 5 píchnutí, 2 návštěvy nemocnice, 1 pád, 1 přepadení, 1 porucha, 1 opravený zub a nekonečno zážitků…

Metr a půl vysoká Dominika s ještě menší motorkou se vydává sama napříč Jižní Amerikou. Setkává se s hodnými, ale také zlými lidmi, s mrazem, sněhem, hady, obřími pavouky, rozzuřenými psy a podivným jídlem. Zažívá poruchu motorky, pobyt v nemocnici, ale i přesto se nevzdává a pokračuje na své cestě dál…

Dominika je opravdu neohrožená cestovatelka, sice nám ukazuje i svůj strach ze všeho, a přesto, že je hůř a hůř, ona jede dál a nevzdává to. Skutečný příběh, skutečná cesta – takový je Dominičin cestopis.


„Ale nemáte tam nic zakázaného, že? Drogy?“

„Nene,“ odpovím bezstarostně znovu, ale jsem trochu nervózní. Nechala jsem si navrchu zavazadel jeden banán a co já vím, kontrola se zdá dost striktní na to, aby se do Argentiny nesměly dovážet banány. Kontroluje druhý kufr a já si v napětí koušu rty. Ten banán jsem v Tupize náročně sháněla a těším se na něj! A teď mi ho to pako určitě vezme!

„A co tady ten velký?“ ukáže na největší kufr plný techniky. (…) Už to nevydržím, vysmeknu sáček s banánem zpod zavazadel, rychle ho vyndám a snažím se ho celá nervózní co nejrychleji nacpat do pusy. Cha, a máš to, přelstila jsem tě! Blonďákovi je to, zdá se, ale úplně jedno. Je s prohlídkou spokojený, můžu jet. Právě včas, zrovna mi došlo, že banán byl hned vedle pytlíku plného koky.

Pokračování recenze čtěte zde na webu Dobrých knih.
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat