sobota 29. února 2020

Knižní festival Ostrava 2020

Jako každý rok, tak i letos, se v Ostravě konal Knižní festival. Menší a komornější akce než je Svět knihy v Praze, ale i tak každoročně přiláká spoustu čtenářů a autorů.
Letos tomu nebylo jinak a byla jsem toho opět součástí. Letošní ročník nabídl mnoho skvělých křtů a autogramiád, hostů a nakladatelů. Celou akci v pátek zahájila Iva Janžurová, kterou jsem bohužel propásla, protože spánek po noční mě byl tedy milejší 😊
Na sobotní den jsem se těšila neskutečně. Karin Lednická křtila svou první knihu Šikmý kostel a účast na křtu a následná fronta na autogram byla obdivuhodná. Nemohla jsem v ní chybět, jak jinak. Jsem ráda, že její kniha sbírá tolik pochvalných komentářů a nadšených čtenářů, nic menšího si totiž nezaslouží!
Autogramiádu měla i česká autorka Alena Mornštajnová, která pokřtila i Šikmý kostel a vidět tyto dvě autorky na jednom pódiu byl skvělý pocit. Zároveň patří můj dík Darině Krejčí z blogu Darameganknihy, že neváhala ani vteřinu a vystála mi frontu na podpis paní Mornštajnové


Jsem rodilý Ostravák a proto bych na takové akci chybět každý rok neměla. Ale... Každoročně se potýkám s mírným zklamáním. Možná jsem příliš ovlivněna tím, že navštěvuji i Svět knihy a proto srovnávám. Ale Knižní festival v Ostravě zdaleka neláká takové množství nakladatelů a vydavatelství. Samozřejmě je to dáno i mnohem menšími prostory, ale v Ostravě je ten rozdíl opravdu velmi patrný. Své místo zde mají například Moba, Host, Albatrosmedia, Knihcentrum, ale chybí mi jich tady mnohem víc.
Chybí mi stánky se záložkami, obaly na knihy, letos chyběl i Knižní klub.
Mrzí mě, že ačkoliv je návštěvnost víc než slušná, zdaleka nedosahuje takového věhlasu jako Praha. A přitom udělat si výlet na celý víkend do Ostravy, která má tolik co nabídnout turistům, by mohlo být prima. 


Nezbývá nic jiného, než popřát dalším ročníkům hodně návštěvníků,  autorům, kteří váhají, zda přijet, ať se nerozmýšlejí a prostě přijedou. Máme tady krásně, v té naší Ostravě 😊

Žádné komentáře:

Okomentovat