čtvrtek 27. února 2020

Pařížská švadlena


Láska a móda. Paříž a New York za druhé světové války, ale i dnes. Dvě výjimečné ženy propojené napříč časem…

Estella dospívá během začínající druhé světové války v Paříži. Když je zjevné, že město začne být okupované Němci, pošle ji maminka lodí do New Yorku. Estella se zde snaží chytit jako švadlena, jejím snem je však založit si vlastní módní značku. Během pobytu v Americe zjišťuje podrobnosti o své rodinné minulosti, která skrývá mnohá tajemství.


Fabienne je Estellina vnučka. Žije v současnosti, v Austrálii. S babičkou jsou si velmi blízké, tak za ní hodně často do New Yorku létá. Estella je nyní vážně nemocná a tak se rozhodne na smrtelné posteli vyprávět Fabienne svůj životní příběh…


Šla jsem do jednoho jazzového klubu. Setkala jsem se tam s jedním mužem…“
„Ublížil ti?“ Sam se zvedl, jako by se chystal ihned vyrazit do noci a toho zlosyna ztrestat.
Estella dlouze potáhla z cigarety. „Neublížil. Alespoň fyzicky ne. Ale byl tam s ženou, která vypadala úplně stejně jako já.“ Potřásla hlavou. „Ne, to není přesné. Byla jsem to já, Same. Nejde o to, že jsme si byly podobné, měly stejný účes nebo tak. Bylo to prostě, jako bych se dívala do zrcadla a viděla z něj vystupovat samu sebe.“




Příběh se střídá z pohledu Estelle a Fabienne. Část děje se odehrává v minulosti a část v přítomnosti. Začátek byl pro mě mírně zdlouhavý, ale pak jsem se začetla a nedokázala přestat.

Pařížská švadlena je velmi krásný a smutný román o bolesti, lásce, ztrátách, krutém zacházení, ale také rodinných poutech a dávných tajemstvích. Je zamotaný, ale čtivý a výborně napsaný, promyšlený do každého detailu. Moc se mi líbila poznámka autorky na konci knihy, kde Natasha Lesterová vysvětluje, že mnohé osoby a jejich osudy jsou skutečné, opravdu se staly. Což je velmi zajímavé a o to více to dodává knize na silném emocionálním zážitku.

Nádherný příběh plný lásky, ztrát, dávných rodinných tajemství vás určitě vezme za srdce, tak jako mě…




Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat