středa 20. června 2018

Dva druhy pravdy


Harry Bosch jako dobrovolník, v zaprášené kanceláři, daleko od skutečných zločinů? Nemyslitelné! Stíny minulosti jej volají zpět a HB se musí chtě nechtě vrátit, tentokrát na to však bude sám...





V pořadí již 22. díl série s úžasným HB, Harry Boschem. Detektiv LAPD, kterého si prostě zamilujete, pokud se tak již nestalo. Je stoprocentně svůj, nezničitelný, neporazitelný, neuplatitelný. Kdo měl možnost shlédnout seriál v hlavní roli s tímto koumákem, psaný podle knih Michaela Connellyho, musel mu prostě propadnout, stejně jako já. Mám přečteno skoro vše, jen mám mírně problém. Velmi špatně se mi o případech tohoto detektiva píše. Ne proto, že by to byly knihy špatné, to bych je nečetla skoro všechny. Jen se mi nedostává slov, kterými bych jeho činy a myšlenky dostatečně popsala, aby jste si udělali jasný názor, zda číst nebo nečíst.
Ale zkusím to. Neboť Connelly se díl od dílu zlepšuje, troufám si říct. Tajuplný Harry Bosch se vám musí dostat pod kůži, jakkoliv se budete bránit. Nesnese bezpráví, miluje svou dceru a výhled ze své terasy na celé LA. 
V tomto díle jej nacházíme ve chvíli, kdy odešel z řad policejního sboru a je jen jakýmsi dobrovolníkem na staré policejní stanici, kde se ukrývá za stohem nevyřešených případů. Harry odpočívá, ale zdání klame. Ve chvíli, kdy dojde k vraždě místního lékárníka, vyráží do boje se zločinem, tak, jak to umí jen on. Klidně, sebevědomě, s buldočí odvahou. Ovšem jeho zdánlivý klid bere za své ve chvíli, kdy se z vězení ozývá varovný hlas. Hlas vraha, kterého Bosch před třiceti lety dostal za mříže a který hrozí, že na Bosche ví něco, co jej zničí. To náramně nahrává do karet jeho bývalým kolegům, s kterými se nerozešel právě v dobrém.
Zdá se, že vše souvisí se vším, HB musí vynaložit veškeré úsilí, aby nejen očistil své jméno, ale zároveň vyřešil případ, který ho buď osvobodí, nebo zničí.

Když jsem brouzdala po netu, narazila jsem na slovní přirovnání, že knihy Michaela Connellyho jsou poctivé. S dovolením pisatele si toto slovní spojení vypůjčím, neboť je to svatá pravda. Celá série s Harry Boschem je poctivá práce, založená na jasně daných pravidlech a přesto se nudit rozhodně nebudete.
Atraktivnosti na knize přidají i pasáže ze soudní síně, ve které kraluje Harryho bratr, i když ten ve stejnojmenném seriálu chybí. Škoda, herce bych tedy pro něj měla.
Odpusťte mi můj mírný sentiment, pokud filmové zpracování zmiňuji příliš často, ale obojí je pro mě dokonalé. Ačkoliv s televizí se těžko můžu schovat pod peřinu.
Takže tedy shrnuto - máte rádi nekomplikované, akční, mozek zapojující thrillery? Harry Bosch je to pravé a to mi věřte! Zaryje se vám hluboko pod kůži a netrpělivě budete vyhlížet další díly, ve kterých tento neuvěřitelný sympaťák exceluje.



 Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Domino.



Kniha:    Dva druhy pravdy
Autor:    Michael Connelly

Vydal:    Domino
V roce:   2018
Stran:    408


Žádné komentáře:

Okomentovat