pondělí 15. srpna 2016

Falešný třpyt

Zakázané ovoce, bolest, vášeň a usmíření...
 
 
 
 
Ruby se nečekaně vrací zpět do zátoky v jižní Louisianě, kde prožila dětství s babičkou Catherine. Porodí zde dcerku a snaží se jí vychovávat dle svých možností. Žije sama s miminkem v chatrči uprostřed močálu. V okolí běžně potkáte aligátory, želvy, jestřáby či volavky, zátoku zahaluje hustá opona splývajících lišejníků. Bydlení zde opravdu není jednoduché, natož uživit sebe a malou.
 
Buster mě chytil za zápěstí a přitáhl si mě k sobě. Snažila jsem se bránit, ale bylo to stejné jako zápas s protrženou přehradou. Ovinul mě tučnými pažemi a drtivě si mě přitiskl k břichu a hrudi. Potom mi tlustými prsty sevřel bradu do štipce a násilím mi zvedl obličej do výšky, aby mohl přirazit své houbovité rty k mým ústům. Dávila jsem se pod tím vlhkým tlakem, zadržovala jsem dech a zoufale jsem bojovala s mdlobami.

Její nevlastní bratr Paul, který jí odmalička zbožňuje, na ní stále naléhá, aby si ho vzala. Ruby nakonec, s vidinou toho, že zajistí malé Pearl spokojené dětství a šťastný život, podlehne. I přesto že ví, že to není správné. Paul je přece její bratr a ona stále myslí na otce její holčičky Beaua, kterého z celého srdce miluje.

„Ty ale víš, že jsem to všechno pečlivě promyslel a že ti navrhuji možnost, jak žít společně, a přitom nehřešit. Ach Ruby, my za to přece nemůžeme, že nás rodiče stvořili takhle poznamenané. Nechci nic jiného, než pečovat o tebe a o Pearl a nadosmrti vám zajistit štěstí a bezpečí.“
„Ale co… Pochop, Paule, život má ještě jednu stránku, kterou by sis tím musel odepřít. Jsi přece muž, pohledný a zdravý mladý muž.“
„Jsem ochotný tu oběť podstoupit,“ vyhrkl chvatně.


Jak to s Ruby dopadne? Odstěhuje se z chaloupky na břehu močálu do ohromného sídla Cypřišový háj, který pro ně Paul postavil? Nebo se vrátí k Beauovi, který jí opustil, když se všichni dozvěděli, že je těhotná? Jak jí bude její panovačná, povrchní sestra Gisselle znepříjemňovat život? A co tchyně, která jí nesnáší? Co vše se stalo v New Orleans, od té doby co ho Ruby opustila? Jak skončí macecha Daphne?

S Ruby jsem od začátku soucítila. Život se s ní opravdu nemazlil. I když je jí teprve devatenáct let, zažila už mnoho utrpení, lidské krutosti a překvapení osudu. Opravdu by si zasloužila klidný život s dcerou a Paulem v Cypřišovém háji. Ale to jsme teprve na začátku příběhu. Ruby čeká mnoho životních zvratů a neštěstí, která jí zase osud připravil.

Vybavila se mi vzpomínka na ten dávný den strávený s Beauem, na den, kdy mě přemluvil, abych ho nakreslila nahého. Pohlédla jsem na pohovku a opět jsem si ho tam představila, s tím něžným nezbedným úsměvem na rtech a v koutcích očí.

Než se mi kniha Falešný třpyt dostala poprvé do ruky, netušila jsem, že je součástí pentalogie, jejíž je třetím dílem. Trošku jsem se bála, aby knihy nenavazovaly a já se v ní neztrácela a vše pochopila. Tak nyní mohu klidně říct, že samozřejmě můžete, ale nemusíte číst všechny díly. Vůbec to není nutné k pochopení děje. Falešný třpyt má zajímavý prolog, kde je předešlý děj vysvětlen a i celý příběh je ukončen tak, jako samostatná kniha. Ale můj názor je, že když knihu dočtete, určitě budete chtít vědět, jak to s Ruby bude dál a jako já, se budete moc těšit na další díl Utajený drahokam.

Moc děkuji nakladatelství Moba za recenzní výtisk.

*Veru

Autor: Virginia Cleo Andrews
Série: Landry (3.díl)
Nakladatelství: Moba
ISBN: 978-80-243-6744-6

Žádné komentáře:

Okomentovat