sobota 27. srpna 2016

Větrné duše


      V pořadí již sedmý případ inspektorky Malin Forsové se velmi úzce dotýká její rodiny a jí samotné. Její dcera Tove je na brigádě v Domově důchodců Cherub, který je zároveň v místním tisku propírán skandálem o zanedbávání péče.
      Po příchodu na směnu nachází Tove v pokoji mrtvého Konrada Karlssona, oběšeného na šňůře od zvonku. Vypadá to jako jasná sebevražda, ale...
      Pátrání se rozbíhá mnoha směry, podezřelých je, jak se zdá, víc, ale řešení je vlastně velmi snadné.
      


      Knihy s Malin v hlavní roli, jsou zvláštní. Mons Kallentoft si umí pohrát se slovy. Pitvá každou postavu opravdu důkladně, vkládá na stránky spoustu pocitů a vnitřních myšlenek, což může některé čtenáře odradit.
      V jeho knihách je opravdu velké množství osob, kterým věnuje pár stránek a i já mívám někdy pocit, že se ztrácím. Příběh je vždy výborný, se skvělou zápletkou, překvapivým koncem, ale než se k němu dočtete, musíte se prokousat - pro mne - zbytečnými pasážemi o dumání nad životem. 
      Mons Kallentoft je označován za "nového krále skandinávské detektivky", ale musíte mu prostě přijít na chuť. Jeho knihy jdou příliš do hloubky, ale to nic neubírá na kvalitní četbě.


Za recenzní e-knihu patří můj velký dík Nakladatelství Host


Kniha: Větrné duše
Autor: Mons Kallentoft
Stran: 295
Rok vydání: 2016

1 komentář:

  1. Konečně jsem se dostala k přečtení recenze :) Vážně si budu muset sehnat pokračování, protože mi Malin chybí. Vlastně jsi mě navnadila a nemůžu se dočkat, až otevřu tento díl :)
    A souhlasím, tyhle knihy jsou zvláštní, ale Mons to umí tak dobře, že prostě navnadí na další díly :)

    OdpovědětVymazat