středa 15. února 2017

Malíř vzpomínek




„Ze sna se probouzím, já zvěstovatel osudu…“


Pojďte se se mnou podívat na příběh napříč časem, napříč staletími, kde potkáte třeba Alexandra Puškina nebo strážkyni pyramid Hermese, podíváte se do roku 250 našeho letopočtu, do Římské říše, do roku 1837 do Ruska či do starověkého Egypta roku 10 000 před naším letopočtem. Pojďte odhalit ta tajemství, která se zabývají tímto cestováním v čase během snů. Je to vážně dobrodružná a napínavá jízda…

Co byste dělali, kdybyste se vzbudili po noci plné zvláštních snů a najednou uměli plynně mluvit řecky, hebrejsky, latinsky nebo třeba malovat obrazy jako světoznámí malíři? Bryanovi se toto stává každý den…
 
Hlavní hrdina tohoto románu je věhlasný malíř Bryan Pierce. Ze své slávy ale nemá žádnou radost a straní se společnosti, protože za jeho talentem stojí trýznivé tajemství. Jeho obrazy vznikají v transu, během něhož se v duchu přenáší do různých dob v minulosti. Při každém probuzení z těchto podivných snů navíc zjišťuje, že je bohatší o nějakou novou dovednost – dokonale ovládá další cizí jazyk nebo mistrně hraje šachy. Stále v něm sílí přesvědčení, že jeho vidiny jsou ve skutečnosti vzpomínky na minulé životy. Bryan si myslí, že je na vše sám a nikdo ho nemůže pochopit. Dokud nepotká Linz Jacobsovou a jeho vidiny najednou začnou dávat smysl…

„Vy a Michael jste si vybavili životy dvou bratrů… z kmene Wardamanů, kteří žijí na území Severního teritoria v Austrálii. Ani jeden z vás nevěděl, kdy přesně žili, ale nepochybně to bylo dlouho před příchodem Evropanů v sedmnáctém století.“ Zdálo se, že Finn nemůže najít slova. „Jak to víte?“ vypravil ze sebe nakonec. Bryan ho ohromil ještě víc, když odpověděl v jazyce australských domorodců Wardamanů, který už málem upadl v zapomnění: „Protože jsi byl můj mladší bratr, Bardo. Byl to první život, který sis vybavil.“


Trošku jsem se bála, že se v té změti různých časových linií a dějových rovin budu ztrácet, ale vůbec se tak nestalo. Každá kapitola je pečlivě nadepsaná datumem a někdy i místem, kde se právě odehrává, takže je vše opravdu přehledné.

Bryanovy obrazy mě fascinovaly. Hltala jsem popis každého a v duchu si je představovala. Byly nádherné. Tak moc ráda bych je viděla ve skutečnosti. Byl tu například zámek ve Versailles, za doby krále Ludvíka XIV, plný lidí, kde každý měl svou práci. Další obraz znázorňoval Machu Picchu, jak zřejmě vypadalo v patnáctém století. Jako bych se vrátila o šest století nazpátek a otevřela se přede mnou brána do minulosti. Opravdová nádhera…

 
Román je tak propracovaný do nejmenších detailů, prolínání přítomnosti s různými časovými liniemi, propletenost jejich dějů, reinkarnace osob do hlavních postav – to vše je přímo dechberoucí. Klobouk dolů před spisovatelkou Gwendolyn Womack, které je Malíř vzpomínek její prvotinou. Pomyslně se klaním. Takových informací z různých období naší historie a ještě je proplést do současnosti, to dá opravdu zabrat. A výsledkem je perfektní příběh, který vás prostě pohltí.

Kniha je tak krásná a tak jiná než ostatní. Má nádhernou obálku, jedinečný a výborný děj, který si musíte zamilovat. Já jsem ještě teď neskutečně nadšená. A jako bonus? Třeba začnete věřit v reinkarnaci nebo o ní alespoň začnete přemýšlet. Protože Malíř vzpomínek to nenechá jen tak J .  

Moc děkuji za tento skvělý román KNIHÁM DOBROVSKÝ, kteří mi jí darovali jako recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

2 komentáře:

  1. Vypadá to zajímavě, ale nevím, jestli by to nebylo pro mě už opravdu velký časový rozptyl :) Ale originálně to působí, to tedy ano. Trošku mi to připomnělo Dívku s jahodami, ale asi to bude úplně jiné :) Ale také hlavní postava malíř a hodně rozháraný :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šári já se taky zezačátku bála, ale bylo to skvělé, vše do sebe perfektně zapadalo a vše bylo suprově popsaný. Mělo to i určitý poselství. No já byla fakt nadšená :-) Nikdy jsem nic podobného nečetla :-)

      Vymazat