pondělí 26. listopadu 2018

Posmrtný život Holly Chaseové




 
Tak tohle přátelé, tohle je ta správná kniha s tím pravým vánočním poselstvím. Tento skvělý retelling Vánoční koledy od Charlese Dickense je opravdu povedený, zajímavý a dojemný vánoční příběh.

Před pěti lety byla Holly sobecká, rozmazlená, zkažená, bohatá, sedmnáctiletá dívka. Nebrala ohledy na druhé a zajímala jí jen sláva a ona sama. Proto jí na Štědrý večer navštívili tři duchové. Duch minulých Vánoc, přítomných Vánoc a Duch budoucích Vánoc. Ukázali jí, jak se věci mají a nabádali, aby se změnila, nebo všechno špatně dopadne. Ale Holly je odmítla a neposlouchala. A tak hned druhý den zemřela. Už je to pět let. Je z ní duch nebo něco jako žijící zombie. Pracuje pro tajnou společnost, která se po vzoru Vánoční koledy snaží napravit lidi. Holly je Duch minulých Vánoc a každý rok pracuje na jednom „Skružovi“ (Skrblíkovi), kterého poté o Štědrý večer jako duch navštíví. Ona zůstává navždy sedmnáctiletá a snaží se odpracovat svoje vlastní hříchy minulosti…

 



Duch minulých Vánoc: Havishamová!“ vykřikl Boz.
Tlesk, tlesk, tlesk. Jistěže pro mě byla velká úleva, když mi Boz řekl, že mě nechce nahradit. Jenže to, jak to řekl. Zatím se nikam chystat nemusíš.
„Duch letošních Vánoc: Copperfield!“ Dave přešel s úsměvem dopředu, jako by nikam neodcházel. Jako by slova o konečném určení neexistovala. „Letos s námi bude Copperfield naposledy,“ pokračoval Boz nenuceně, „tak ať je to pro něj ten nejlepší rok.“ (…)
„A v neposlední řadě Duch budoucích Vánoc: Blackpool!“ vykřikl Boz, jako by tohle byl nějaký baseballový zápas a Blackpool náš nejproduktivnější hráč.
Blackpool zvedl ruku a trochu škrobeně jí mávnul. Neměl na sobě svůj smrtící kostým (ten nosil jen na Štědrý večer), a tak vypadal jako normální chlap…
 

 


Přemýšlím, co této knize vytknout a napadá mě jediná věc. Skruž. Nejdřív jsem si říkala, co sakra myslí tím Skružem, co to jako znamená? Za pár řádek mi to docvaklo – aha, překlad. Překlad jména hlavní postavy Vánoční koledy – Ebenezer Scrooge. No teda. Dost divné. „Počeštění“ jeho příjmení zní vážně zvláštně. Uvítala bych spíše originál nebo jsem občas zvyklá z pohádek na Skrblíka. Ale Skruž? Takto napsané pro mě fakt nezní hezky. No, ale během čtení jsem si prostě zvykla. Navíc skvělý děj to samozřejmě zachránil a všechno vynahradil.

Co se týče příběhu, musím říct, že mě opravdu dojal, navodil ve mně vánoční atmosféru a já mám po jeho dočtení potřebu všechny objímat, usmívat se, projevovat city a chystat vánoční výzdobu. Původní Vánoční koleda, kterou všichni známe, je zasazena do přítomnosti, do moderní doby dnešního New Yorku. Je velice povedená, čtivá a druhá polovina knihy je prostě úžasná. Přináší nám to pravé poselství Vánoc.

Pokud se chcete naladit na tuto vlnu nebo máte rádi Vánoční koledu či prostě moderní pohádkové příběhy, pak neváhejte. Posmrtný život Holly Chaseové je plný sebeuvědomění, napravení zla, plný lásky, rodiny, vánoční pohody, duchů, nadpřirozena a také toho, že se lidé mohou napravit, pokud chtějí. Vlastně ještě něco – román by se mi moc líbil jako vánoční film. Byl by to určitě trhák. A už jsem zmínila tu obálku? Je nádherná, že?

 

 
 
 
Moc děkuji MEGAKNIHÁM za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

2 komentáře:

  1. Zajímavé!!!! :) A hlavně krásné fotky!!! :) :) Mrknu se po ní...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji. :-) Určitě jukni, je to YA, ale strašně se mi líbila. :-)

      Vymazat