pondělí 14. ledna 2019

KING


King. Zkažený kriminálník, král podsvětí, který nejde pro silné slovo daleko. Nebojí se zabíjet, jeho život není víc, než hromada sraček, jak by sám řekl. Síla. Zbláznil vás Elitní klub králů? Pak vězte, že černé srdce Brantleyho Kinga si vás získá po pár řádcích!

V tomto románu jsou dva hlavní hrdinové. Doe se jednoho dne probudí v popelnici, celá potřísněná krví a vůbec netuší kdo je a odkud pochází. Ze své minulosti si nepamatuje nic. Stává se z ní tulačka, bezdomovec a snaží se přežít na nebezpečné ulici. King vyrůstal odmalička sám, jeho matka se o něj nestarala a otec byl neznámý. Stal se z něj už ve dvanácti samorost ulice. Už tehdy se pohyboval na hraně zákona. Dnes je z něj kriminálník, živí se mimo jiné jako tatér. Právě ho propustili z vězení, když potká Doe, která se za něco k jídlu snaží prodat svoje tělo…

 


Když se mi Ed pokusil roztáhnout nohy, začala jsem divoce kopat, až jsem se mu patou trefila přímo do tváře. Z nosu se mu spustila krev a já měla pocit, že mám patu v jednom ohni.
„Tak za tohle mi zaplatíš, kundo jedna,“ sykl.
Rozpřáhl se a trefil se mi spodním hákem přímo do čelisti. Hlava se tím úderem stočila na rameni a já se s žuchnutím zhroutila na beton. Pusu jsem měla plnou teplé tekutiny měděné chuti. Ed mi přiložil ke krku cosi chladného a ostrého. „Eště jednou se zkusíš se mnou prát, píčo jedna, a já ti proříznu ten tvůj zajebanej krk od ucha k uchu.“

 

Nejdřív, než začnu volat své ohromení dějem, bych chtěla zmínit malé mínus, na které jsem si musela během čtení zvykat. Není to tolik drsná mluva, jak jsem si zpočátku myslela, ta k příběhu prostě patří, ale úprava stránek a řádkování. Koho napadlo psát až dolů k číslům stránek, popřípadě se někde dokonce stalo, že je text i přes číslo stránky? Pak také to odskakování, právě na to jsem si musela zvykat. Že byla někde přímá řeč odskočená zvlášť ve sloupečku je v pořádku, ale že se uprostřed věty, či dokonce přímé řeči, odskočilo o dva řádky níž a měli jsme pokračování věty opět zvlášť ve sloupečku? Vypadá to jako chyby, já jen doufám, že to byl úmysl. Každopádně to všechno u čtení působí divně.

Teď bych se ráda přenesla od úpravy textu k ději knihy. A ten byl, přátelé, vynikající! Waw.  Po pár stránkách zatlačil problém s úpravou textu do pozadí, protože příběh ubíhá jako voda a je tak čtivý a tak výborný!  Ač nejsem moc na ty záporáky, tak jsem si Kinga i jeho kámoše Preppyho zamilovala. Po vyprávění celého jejich života a toho, díky čemu se vlastně do všech těch špatností (King by to řekl jinak, ale jednou už to slovo v téhle recenzi myslím stačilo. J) dostali, vás prostě vcucnou do děje s sebou a vy se jenom povezete. King je prostě parchant, ale vy mu to rádi odpustíte a budete hltat každou řádku. Budete potřebovat vědět, kdo je vlastně Doe a kdy se konečně dozví svojí minulost.

A ten závěr? No páni. Já okamžitě potřebuji druhý díl s názvem Tyran. Doufám, že vyjde v nakladatelství Ocelot co nejdříve. Nemůžu se dočkat.

King je román plný drog, alkoholu, zbraní, kriminálníků a jejich podsvětí, drsného sexu, neustálého klení, ale také prozření, lásky, bolesti a ztrát. Román si vás okamžitě získá a budete chtít víc, tak jako já. Takže druhý díl prosím, protože ten závěr byl opravdu mazec!

 

Moc děkuji MEGAKNIHÁM.CZ za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

King vyšel v nakladatelství OCELOT.
 
 
 

4 komentáře:

  1. O knize už jsem slyšela, vypadá to, že si ji musím také brzy přečíst, protože slyším samou chválu ... Pěkná recenze :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tuhle knížku mám v plánu také číst!

    OdpovědětVymazat