čtvrtek 28. února 2019

Normálně jiní


Životní příběh Maddy a Alberta mě zasáhl u srdce. Je moudrý, vážný, silný a zároveň vtipný a psaný s lehkostí…




Každá rodina má své problémy a tajemství, žádná není ideální. Maddy svůj život zasvětila pouze rodině. I když je jí teprve devatenáct, tak ví, že musí mamince odmalička pomáhat se svou mladší autistickou sestrou B, která vyžaduje celodenní péči. Pracuje ve fotoalbu, i když by raději dělala něco úplně jiného. Ale bohužel ví, že to jinak nejde. Je smířená, že takhle bude její život vypadat napořád. Rodina a sestra je pro ni na prvním místě. S tím by ovšem nesouhlasil Albert, protože sní o tom, až jednou odjede z domu, od otce, který je na něj zlý, umí akorát nadávat a ponižovat lidi okolo sebe. Neustále Albertovi připomíná, že nikdy v životě nic nedokáže, že je břídil, a jeho život nestojí za nic.

Jednoho dne se Maddy a Albert potkají a tím se jim změní život. Albert poprvé v životě poznává, jak silné může být rodinné pouto a Maddy zjišťuje, že ne každá rodina je milující a odevzdaná. Ale pak se něco stane a je čeká obrovská životní zkouška. Jak se s ní vypořádají?

 


Tohle má být pikantní? Ani jsem si nevšiml.“ (…) Zavřu oči a otevřu pusu. Zvednu lžíci do vzduchu. Pootevřu jedno oko, abych se podíval, jestli mě Maddy pořád pozoruje. Pozoruje.
„Čekáš na něco?“ zeptá se.
„Ne.“
Hodím kari do sebe.
Kurva.
Zase kari vyplivnu.
Moje už tak rozpálená pusa zareaguje, jako kdybych do ní vstrčil hnízdo plný rozčilených vos, a tisícovka žihadel mi probodne každičký kousek jazyka. Vybodnu se na sklenici a začnu hltat vodu rovnou z karafy. Maddy se dá do smíchu. „Jsem… rád… že… se… dobře… bavíš.“ (…)
„Smrdí jako skunk. Čůrá na něj!“ Všichni se ohlédneme na B, která se na nás zubí.

 

Já vlastně ani nevím, co říct. Slzy mi tečou po tváři a bojím se, abych něco neprozradila. Tohle je tak moudrý a nádherný příběh, tak silný, že budete mít pocit, že vám pukne srdce. Tak jako teď mně. Přemýšlím, jak všechny ty emoce popsat. Jedno vím jistě – román obsahuje tolik moudrých, krásných myšlenek a citátů, že jsem si je zakládala papírky.

Normálně jiní je příběh, který rozebírá velice důležitá a vážná témata. Zpočátku je spíše vtipný, lehký, krásně psaný a vy si prostě Maddy a Alberta musíte zamilovat. Jak on sjíždí vlny a splývá s oceánem a jaké má nádherné srdce. Ona, obětující se pro rodinu, bojí se vyjít vstříc vlastnímu životu. Často bere sestru B spolu s Albertem na procházky a tam pak vznikají ty vtipné situace. A pak, když se začnou řešit další vážné a bolestivé problémy, bude vaše srdce plakat. Ke konci už si jen budete říkat: „Jakou cenu jsme ochotni zaplatit za splnění svých snů? Co vše se musí stát, abychom se ocitli tam, kde bychom měli být?“ To všechno se mi honilo hlavou. Závěr má obrovský význam a hlubokou myšlenku a mě se dotkl tak, že na vše musím neustále myslet.

Normálně jiní je vtipný a dojemný román o síle lásky, která nám umožňuje najít tu pravou rodinu a mně prostě zlomil srdce…

 

Moc děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk.

Normálně jiní koupíte zde.
 

„Žal je zvláštní prastará věc. Slábne a sílí, stejně jako příboj, co omývá pobřeží.“

 

 

1 komentář:

  1. Ahoj všichni, jmenuji se Aisha Sadat, jsem ženatý 20 let se svým manželem a máme dva syna, jednoho staršího 16 a mladšího je 11 let. Můj manžel mě moc miloval, ale dostal se do bodu, kdy se zapojil do vztahu se ženou, která je jejím spolupracovníkem. Nikdy jsem si to nepředstavoval, ale nějak se změnil jeho postoj ke mně a dětem, jeho pozdní příchod z práce mě nutil přemýšlet nad touto záležitostí. I při mém 20. výročí svatby v březnu se držím dál od sexu, jak slibujeme, že to uděláme na svatbě výročí den, 15 dní před výročí svatby přiznal, že ano, měl sex se svým spolupracovníkem.
    Když jsem byl v práci, přivedl ji do mé postele, to znamená, že jsem s ním pocity naprosto bezcenný, můj duševní stav je plný agonie, myslím, že nemohu zapomenout a obnovit bolest, tato žena měla plnou kontrolu nad ona a nikdy jsem to nechtěla dělat s násilím, chce mě získat, když je rozvedená, řekla, že žárlí na náš vztah a zničí mě tím, že vezme mého manžela. Musel jsem to prodiskutovat s přítelem, který mě požádal, abych našel dobrého kouzla, nejprve jsem nikdy nevěřil tomuto pravopisu Cast, ale musím to zkusit, až když jsem narazil na e-mail PROPHET NOSA UGO na internetu o tom, jak pomohl tolika lidem získat zpět své ex a pomohl jim opravit vztah a učinit lidi šťastnými v jejich vztahu a několika dalších příbězích týkajících se duchovní nemoci a dalších.
    Vysvětlil jsem mu svou situaci a pomohl mi provést některé modlitby, některé byliny a kořeny a malou oběť, kterou jsem udělal, a do 7 dnů se vrátil, aby se omluvil a bylo to pro mě jako zázrak, jsem dnes šťastný že mi pomohl a mohu hrdě říci, že můj manžel je nyní se mnou znovu a nyní se do mě zamiloval jako nikdy předtím.
    Potřebujete ve svém vztahu nějakou pomoc, jako je navrácení vašeho muže, manželky, přítele, přítelkyni, vyhrávání loterií, bylinné léčení nemoci, HIV, pohlavní choroby, astmatu, artritida, fybroid, mrtvice nebo jakýkoli druh nemoci, duchovní problém „Podpora práce, diváci, kteří čtou můj příspěvek, který potřebuje pomoc ohledně jakýchkoli životních problémů, by se měli obrátit na PROPHET NOSA UGO a budete rádi, že jste to udělali.

    E-mail: nosaugotemple@gmail.com
    WhatsApp: +34631686040

    OdpovědětVymazat