pondělí 13. května 2019

Dívky z Roanoke




Na sídle Roanoke žádná dívka nezůstane dlouho. Buď uteče - nebo zemře!

Lane je patnáct a její matka právě spáchala sebevraždu. Žily společně samotné v New Yorku a zbytek rodiny Lane nikdy nepoznala. Po matčině smrti se jí ujme dědeček Yates s babičkou Lillian a vezmou jí k nim, na farmu Roanoke, kde vychovávají také její sestřenici Allegru. Lane poznává svou rodinu, kterou dosud neviděla a zároveň zjišťuje její děsivou, tajemnou minulost, a to, jak to na farmě chodí. Všechny dívky Roanoke z minulosti i  přítomnosti spojuje hrůzné tajemství, o kterém se nesmí mluvit. Když ho poznají, utečou – nebo zemřou.

 



A kde jsou všechny teď?“ zeptala jsem se.
Allegřin prst se přesunul. Začala nahoře a ukázala na Jane. „Jane odešla. Sophia a Penelope zemřely. Moje máma taky zmizela.“ Na chvíli se odmlčela, lehce přejížděla prstem po tváři mé matky. „A tvá máma je taky mrtvá. Emmeline umřela už jako miminko. A tady jsem já.“
„Co myslíš tím, ´odešla´?“
„Jane zmizela záhy poté, co se narodila Penelope. Pravděpodobně utekla, jako má matka. Bylo mi jen pár týdnů, když se odsud máma vypařila.“

 


Kniha má krásnou, zajímavou a výstižnou obálku. Zaujala mě na první pohled. Příběh se čte velmi dobře. Při čtení máte celé prostředí farmy Roanoke před očima a děj vás do sebe vtáhne, ani nevíte jak. Román má dvě časové linie. Střídá se zde minulost s přítomností. Při čtení jsem hodně používala rodokmen rodiny Roanoke na začátku knihy, kde jsou jména všech dívek a jejich dcer, včetně věku a dat úmrtí. Četla jsem jedním dechem, ta atmosféra vás prostě pohltí a vy se rázem ocitnete na horkém letním venkově v Kansasu, kde se každý zná s každým.

Tohle bylo opravdu téma, o kterém jsem nikdy nečetla a bylo skvěle napsané a čtivé. Ale uf, byla to tedy síla. Námět je něco, o čem se moc nemluví. Roanoke je prostě peklo! Noční můra! Místo, kam se nechcete dostat a dívky z Roanoke to moc dobře vědí, ale bohužel, je zde také jejich domov…

Nahlédněte za bránu sídla rodiny Roanoke a zjistěte, jakého kostlivce skrývají ve skříni. Nemají jen jednoho, to mi věřte, kostlivců jsou zde přímo plné almary!

 

 

Moc děkuji nakladatelství BETA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 
 
 

1 komentář: