středa 15. května 2019

Malé sladké lži

Lež, která otřásla láskyplným vztahem dcery a otce. Lež, která ovlivňuje životy i po letech.

Maryanne Doyleová zmizela, když Cat byla ještě malou holčičkou, bylo jí sotva osm let. Cat dívku znala, byla oblíbená, muži se po ní otáčeli a její otec nebyl vyjímkou. Nejednou ho viděla s dívkou mluvit, vášnivě se hádat. Ale teď je mrtvá a její otec tvrdí, že ji neznal.
Tato lež doprovází Cat až do dospělosti, kdy ji poznáváme. Setkáváme se s ní jako s mladou ženou, pracující na policejní stanici jako detektiv Cat Kinsellová. Zarputilá, s buldočí povahou, ale jak už dnes módním trendem, nesoucí si v sobě staré jizvy z dětství. 
Když je přivolána k vraždě mladé ženy, její kontrolka se rozsvítí. Zavražděná byla nalezena kousek od bydliště jejího otce a až nápadně se zločin podobá čemusi, co jí do dnes straší ve snech. Ačkoliv policie podezřívá manžela zavražděné, shodných znaků se zmizením a vraždou Maryanne je čím dál víc a Cat se potýká se svými starými démony.
Lze najít ještě cestu ke svému otci a napravit to, co svou lží zničil? A je Cat schopna uvěřit, nebo ji budou dál trápit pochyby? Hrozí, že tímto zločinem se vše, co pro ni znamená tolik, bude zničeno a její pracně nabytý klid se zhroutí.

Narazila jsem na pár názorů, že autorka má stejný styl jako Robert Bryndza. Já osobně to moc ráda nemám, každý autor je svůj a každý je něčím vyjímečný. Jedinou podobnost, kterou jsem v knize našla, je to, že hlavní hrdinka je žena, má štiplavý smysl pro humor a je rozhodně svá. Nepodléhá konvencím, jde si za svým, tak jak ona uzná za vhodné, ale zde podobnost končí.
Malé sladké lži nemůžu označit za naprostou pecku, z které bych oněměla a nedokázala na ni přestat myslet. Jde ale o knihu, u které se nudit nebudete. Zápletka je novinkou, na kterou jsem jinde nenarazila a to je rozhodně osvěžující. Žádná známá klišé, žádné tanečky okolo hlavních postav, jde se rovnou k věci. Všechny hlavní postavy, kterými se to v příběhu jen hemží, jsou lehce uvěřitelné, z masa a kostí a jejich sarkastický humor je příjemný. 
Malé sladké lži jsou prvním dílem ze série a jsem velmi zvědavá, zda si autorka mou pozornost udrží i při čtení dalších knih. Uvidíme, potenciál má velký.

Děkuji Nakladatelství Cosmopolis za recenzní výtisk.

Kniha:     Malé sladké lži
Autor:     Caz Frearová
Vydal:    Cosmopolis
V roce:   2019
Stran:    432


3 komentáře:

  1. Mně se Malé sladké lži líbily neskutečně moc. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I já jsem nadšená, i když knížka nepatří mezi mé Top knihy.

      Vymazat
  2. Zatím jsem nečetla, ale chystám se! :)

    OdpovědětVymazat