pondělí 29. července 2019

Sbohem, Paříži





Sbohem, Paříži je příběh o nepředvídatelnosti osudu, mezilidských vztazích, přátelství a o tom, že ke štěstí si musíme pomoci sami…

Grace před sebou mohla mít slibnou hudební kariéru, ale díky svému učiteli už není schopná vystupovat na veřejnosti. A tak si hraje na violoncello už jen sama pro sebe. Doma o samotě. Otevřela si obchůdek, kde hudební nástroje vyrábí a opravuje. Mezitím udržuje vztah na dálku s Francouzem Davidem a jezdí za ním pravidelně z Británie do Paříže. David je však ženatý a má děti. Slíbil jí, že až odrostou, vezmou se a pořídí si děti také spolu. Během jednoho večera se vše ale tak semele, že na povrch vyplují různé skutečnosti a Graciin život je najednou v troskách. Pomohou jí její nejbližší? Vrátí se Grace někdy k hraní na cello?

 


Historie naší lásky s Davidem je smutná. Ale nedá se to změnit. Vím, že naše budoucnost bude lepší. To, co se nám stalo, formuje investici do budoucnosti, posunuje nás dál. Společně sdílený smutek nás spojil. David se teď chystá mě opustit, pomáhám mu balit. Eurostar terminál je jen dvacet minut od mého domu, vždycky do Paříže jezdíme vlakem. Teď má ale David mimořádně naspěch, letadlo je jedinou možnou volbou.“

 


Tento román mě rozhodně překvapil. Očekávala jsem úplně něco jiného, než se mi dostalo. Je čtivý, má nádhernou obálku, díky které mě zaujal na první pohled. Je to příběh hlavně o mezilidských vztazích a osudech hlavních hrdinů. Žádné důmyslné zápletky nečekejte, ale i tak, mě druhá polovina prostě překvapila. Nečekala jsem, kam se bude děj ubírat. A moc se mi to líbilo.

Sbohem, Paříži je román o znovunalezení sama sebe. O nabytí nových zkušeností, přátelství, nových možnostech, ale hlavně o sebedůvěře. Ke štěstí prostě nikdy nevede jen jedna jediná cesta…

 
 
 
 
 

Moc děkuji nakladatelství BETA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

2 komentáře:

  1. Romány odehrávající se v Paříži mě vlastně nikdy moc nelákaly, představu romantiky ve mně vyvolává spíš Itálie. :) Ale jinak pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. :-) A máš pravdu, je nějak "přepařížováno" už jsem to kolikrát psala, proč nevychází častěji knihy z Říma, z Athén atd. Těch z Paříže jsou mraky...

      Vymazat