sobota 27. července 2019

Vím, že tě chci


 
Čtvrtý díl série DIMILY je vlastně první část, ale tentokráte z pohledu Tylera. Je podle mého mnohem zajímavěji napsaná než z pohledu Eden…

Tyler Bruce je frajírek, který nesmí chybět na žádné párty. Má bohaté rodiče, vozí si zadek v drahé káře a jeho přítelkyně je ta nekrásnější holka ze školy. Uvnitř je ale Tyler naprostá troska. To se ale nikdy nikdo nesmí dozvědět. Když se u nich doma objeví Eden, jeho nevlastní sestra, začíná mít jeho tvrdá skořápka machra školy trhliny. Eden je totiž všímavá a upřímná, jeho drsnou fasádu prokoukne. Když se jí svěří, že ho otec roky psychicky i fyzicky týral, všechno se mezi nimi změní…



Táta svěsí paže podél boků a ruce sbalí v pěsti tak silně, že mu na nich zbělají klouby. Jeho výraz je téměř prázdný, jako by ho můj vzdor tak ohromil, že ho nedokáže pochopit. Ale potom, během jediného okamžiku, se všechno změní. Jeho zelené oči zaplaví žhavá, spalující zuřivost, jakou jsem v nich dosud neviděl. A vrhne se na mě. Zatáhne mě do mého pokoje. Smýkne mnou o podlahu, o psací stůl, o zeď. Zatřese mnou. (…) V každém dotyku cítím jeho zlost. Uvědomím si, že se zcela přestal ovládat. Myslím, že by mě táta mohl i zabít.“

 


Musím říct, že tato série je pro mě unikátní tím, že kvalita dílů se zvyšuje. První byl pro mě nejslabší a já přemýšlela, zda pokračovat, když vyšel druhý. Ale neodolala jsem, a udělala jsem moc dobře. Třetí díl byl pro mě nejlepší. Tyler a Eden každou částí postupně rostou a vyvíjejí se. Už žádné drogy, ani mejdany. A tento čtvrtý díl? Ten nám vlastně vysvětlí proč se v prvním tak choval. Co cítil, jaké emoce měl uvnitř sebe a co se mu honilo hlavou. Navíc se kapitoly střídají - přítomnost s minulostí. A to obdobím před pěti lety, kdy Tylera otec týral. Vše prožijeme znovu s ním. Každou facku a ránu, kterou mu jeho vlastní táta uštědří. Popíše, jak je Tyler uvnitř zlomený a smutný.

Vím, že tě chci je opět skvěle napsaný young adult román. Tuto sérii krásně završí a uzavře. Dá nám nahlédnout do Tylerovy duše, a kruté, bolestné minulosti, kdy týrání zažíval už do osmi let. Pokud jste četli alespoň jeden díl DIMILY, pak si ani tento nesmíte rozhodně nechat ujít.

 

Moc děkuji KNIHCENTRUM.CZ za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




 

2 komentáře:

  1. Tahle série mě docela zaujala, především svými obálkami, ale taky tím, že by mohla být čtivá a ideální na léto. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to tak, každý díl jsem vždycky četla v létě. Ideální. :-)

      Vymazat