pátek 6. září 2019

Návrat do Cornwallu




Nádherný příběh dávného tajemství, lásky, druhé světové války a obrovské zrady…

Román začíná v roce 1943, ve válečném Cornwallu. Dvě sestry, dvojčata, Adele a Amelie zde žijí s rodiči a babičkou. Tatínek už před nějakou dobu odešel do války, takže zůstaly jen ženy. Adele je ta rozumná, vážná a Amelie je ta ztřeštěná, tak trochu do větru. Obě sestry se rozhodnou přidat k armádě. Amelii přijmou jako řidičku přímo v Cornwallu a Adele jako telegrafistku, ta ale kvůli tomu musí opustit rodný kraj a nastoupit na tajnou základnu pobřežních sil. Tak trochu se těší, že bude konečně sama sebou a ne jednou z dvojčat. Válka a různé okolnosti však obě sestry tak ovlivní, a zanechají tak hluboké rány v jejich srdcích, že nejsou zahojené ani po sedmdesáti letech. Osudy sester se v současnosti protnou díky Američance Laře, která po smrti svého pradědečka přijíždí do Cornwallu, aby rozpletla tajemství života svých praprarodičů…

 


25. června 1944
Má nejdražší lásko,
ani nedokážu říct, jak se mi ulevilo, že jsi naživu. Denně vidím, jak přivážejí mrtvé a raněné, a modlím se, abys nebyl mezi nimi. Už jsem se bála doufat. Asi by mi žalem puklo srdce. Nechápu, jak ses mohl tak rychle stát celým mým světem, ale je to tak. Prosím Tě, dávej na sebe pozor. Jsi mé srdce, jsi můj život. Hrůzou se mi tají dech, když pomyslím na to, v jakém nebezpečí musíš v tuto chvíli být. Vím, že musím být statečná, a kvůli tobě budu.
Miluju Tě.
Navždy Tvá
A xxxxxxxx

 


Návrat do Cornwallu je romantický příběh dávné lásky, krutosti druhé světové války, a obrovské zrady, která ovlivní životy mnoha lidí. Ke konci jsem byla ubrečená a hltala každou stránku. Tolik bolesti, kterou musela Adele překonat a zároveň se zachovat diplomaticky… ufff. To bych vážně nedokázala! Hodně mě štvalo, jak se tak obrovská zrada zametla elegantně pod koberec, beze scén. Možná je to tím, že byla jiná doba, ale zničilo to přece spousty životů! Více nemohu bohužel prozradit.

Moc se mi líbilo, že jsem se na konci knihy dozvěděla, že historické události, co se v knize staly, jsou skutečné a dokonce některé zažila na vlastní kůži autorčina tchyně. Liz Fenwick je zná z jejího vyprávění, a protože už nestihla sepsat svoje memoáry, protože už není mezi námi, zakomponovala spisovatelka některé tchyniny zážitky z války přímo do knihy.

V ději se prolíná minulost s přítomností, je plný emocí, radosti ze života, ale následně hlavně bolesti s překvapivými zvraty. Závěr mi vzal dech, i přesto, že jsem ho vlastně očekávala, číst podrobnosti a staré dopisy… to je prostě síla.

Návrat do Cornwallu je zkrátka velmi silný příběh, který vás vezme za srdce, za to dám ruku do ohně!



 

Moc děkuji Knižnímu klubu za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

Žádné komentáře:

Okomentovat