úterý 14. dubna 2020

Příběh Christophera




Devatenáctiletý Christopher se probouzí po jednom divokém večírku v nemocnici. Prý se pokusil o sebevraždu, ale tomu on sám nevěří, nikdy by to neudělal. Mimoděk se dozvídáme, že je také čaroděj, rodiče jeho schopnosti nechali spoutat, a zavřeli ho do léčebny. Díky rozhovorům s psycholožkou se dozvídáme, jak k magii přišel, co se mu dříve přihodilo a jak se se vším vypořádal. Psycholožka se tak snaží najít důvod, proč se předávkoval, s čímž Christopher nesouhlasí a snaží se sám přijít na to, kdo mu chtěl ublížit…





Dneska bych se ráda bavila o tom, jak jsi zjistil tajemství vaší rodiny.“
„Jaké tajemství?“
„Myslím magii,“ odpověděla. „Jak jsi zjistil, že jsi z poloviny čaroděj. Jak probíhalo smíření s magií.“
„Aha. Nejdříve jsem si myslel, že se mi to jenom zdá nebo že blázním. To mi bylo patnáct a já byl na vojenské škole, s klukama na pokoji…“
„Počkej!“ přerušila ho. „Myslela jsem dobu, kdy ti rodiče řekli, že jsi čaroděj. Dobu, kdy jsi byl v Anglii, probereme později. Teď mě spíše zajímá, jak ses k tomu postavil.“
Christopher se s nechápavým výrazem zeptal. „Myslíte moje šestnáctiny? Když jsem se vrátil z Anglie?“



No, jak začít. V první řadě tím, že kniha má opravdu krásnou obálku a také uvnitř je velmi dobře graficky zpracovaná. To se mi moc líbilo a na první pohled zaujalo.

Příběh Christophera je velmi zvláštní fantasy román. Je zasazený do současné moderní doby, ale je tak trochu překombinovaný. To bylo první slovo, které mě asi v polovině knihy napadlo. Rozebírá se zde bisexualita, magický svět kouzel, nově získané schopnosti, léčebna a ještě se vlastně řeší to, co se Christopherovi stalo.

Bisexualita mi tam přišla tak nějak navíc, nezapadající. A magický svět byl nedotažený, málo propracovaný, vlastně náhodně popisovaný, což je škoda. Spousty informací bylo řečeno jedna přes druhou, bylo zde příliš mnoho postav, až jsem ve všem měla občas trochu guláš.

Příběh má dobrý potenciál, o tom žádná, ten nápad se mi velmi líbí, jen by to chtělo více propracovat a dotáhnout pořádně do konce. Nyní si říkám, že to vlastně bylo takové oddechové čtení, nebylo špatné, možná cílené na mladší čtenáře, náctileté. Těm by se jednodušší děj, trocha magie a probíraná sexualita mohla líbit.









Moc děkuji spisovateli Radkovi Hrabovi za recenzní výtisk.

Knihu koupíte například zde. 








Žádné komentáře:

Okomentovat