neděle 11. dubna 2021

Ten druhý

 

Toto je příběh o svědomí. Svědomí, které nás dožene vždy a nenechá nás na pochybách, že za vše jsme odpovědni jen my sami.


Hlavními protagonisty jsou dva mladí lidé, Ben a Katka, jejichž cesty se protnou v ten správný okamžik, aniž by si to uvědomili. 

Ben je zlodějíček, který se protlouká světem sám a až do chvíle, kdy způsobí smrtelnou nehodu, si žije docela bezstarostným životem. Jeho první setkání s Katkou, dívkou, která se živí jako společnice, je jako z akčního filmu. Oba mají jedno společné, chtějí někam patřit, jen moc neví, jak na to.

Bena sužují pocity viny a jeho svědomí se začne ozývat tím nejkrutějším způsobem, začne na něj mluvit jeho druhé já. Posměch, v nestřežených chvílích připomínky toho, co udělal. Jeho život se dostává do víru zcela schizofrenních událostí, kdy už téměř nerozlišuje mezi realitou a skutečností. Jeho pokusy žít jako každý druhý, ztroskotávají na jeho černím svědomí a spolu s Katkou se snaží dát svému životu řád.

Když mě před nedávnem oslovil autor Jiří Pešaut, zda bych si nepřečetla jeho novou knihu, příliš jsem neváhala. Již jsem měla přečtenou jeho knihu Elena a ta mě doslova pohltila. Proto jsem očekávala alespoň podobný styl, ovšem nemohla jsem se víc mýlit. 

Ten druhý je možná příběhem někoho, koho potkáváte na ulici, příběhem, který prožívá někdo kolem vás. Příběhem ze života. Ze života, který byste rozhodně nechtěli žít, alespoň já. 

Ale je hlavně o tom, jak všemocné je naše svědomí, tedy alespoň pro ty, kteří mu naslouchají. Nemůžete něco provést a věřit, že se vás to nedotkne, že vaše mysl zapomene a vy budete žít dál. U našeho hlavního hrdiny tomu tak tedy nebylo a osud ho dohnal. Vše souviselo se vším a cesty, kterými se ubíral, se nakonec spojily s cestami těch, kterých se jeho provinění přímo dotýkalo.

Osud? Karma? Kdo ví. Každopádně pokud máte rádi ponuré, psychologické romány psané českým autorem, pak sáhněte po knize Ten druhý. Odměnou vám bude příběh, ze kterého mírně mrazí, atmosférou mysli a osudovými setkáními.


Můj dík patří autorovi Jiřímu Pešautovi za poskytnutí recenzního výtisku.

Kniha:      Ten druhý
Autor:       Jiří Pešaut
Vydal:      Talent Pro Art
V roce:     2020
Stran:      220

Žádné komentáře:

Okomentovat