čtvrtek 10. listopadu 2016

Lež

Znáte to určitě taky, berete do ruky knížku, od které nic nečekáte a po pár hodinách zjistíte, že nedokážete přestat číst. Je to přesně to "wow", tohle je prostě síla! 
Tohle se mi stalo s touto knihou. Zaryla se mi pod kůži a v myšlenkách jsem pořád v Nepálu, nedaleko Anapurny.....

Emma, Al, Daisy, Leanne. Čtyři kamarádky, každá naprosto jiná a přesto všechny toužící najít štěstí, vzrušení, dobrodružství. Vydají se ho hledat do Nepálu, tajemné sekty Ekanta Jatra, kterou vede jakýsi samozvaný guru Isaac. Celodenní meditace, jóga, očista ducha i těla. Zní to mírumilovně, viďte? Zdání klame. Za touto milou fasádou se skrývá vypočítavost a sadismus. Ze čtyř kamarádek se postupně stávají nepřátelé na život a na smrt a to doslova. Soupeří o Isaacovu přízeň a neštítí se ničeho. Ztrácejí zábrany, odříznuty, vinou období dešťů, od civilizace. Jediná Emma si zachovává zdravý rozum a ví, že budou muset uprchnout dřív, než bude pozdě. Ale Isaac ji jen tak nepustí, zavírá ji do tajemné chýše, kde podstupuje tzv detox, ale nejde o nic jiného, než nepřetržité týrání. Přežije, nezlomená, ale se šrámy na duši i na těle.
Společně s Al, jedinou, která je ještě ochotná naslouchat zdravému rozumu, prchají, ale vysoko v horách nechávají své dvě kamarádky. Leanne, která skrývá hluboko ukryté tajemství a Daisy, která se změnila z kamarádky v úhlavního nepřítele.
Po pěti letech po návratu z Nepálu, žije Emma, pod novým jménem Jane, docela spokojeným životem, buduje si nový vztah a snaží se zapomenout, co se v horách stalo. Taky střeží tajemství. Tajemství, které ji nakonec odřízlo i od Al. Ale kdosi jí zapomenout nedovolí. Po letech naprostého klidu, kdy si myslí, že vše nechala za sebou, jí začnou chodit zprávy od Daisy. Ale ona i Al ví, že je to zcela nemožné, vždyť Daisy... Nebo že by to přece jen byla ona? Emmě začíná jít o život, pracně budovaný nový život hrozí, že se zhroutí a najevo vyjde strašná pravda o jejich útěku.


Pomoz mi Emmo! Je tu hrozná zima. Nevrátila ses pro mě. Nechci umřít sama!





Tohle je pro mě jedna z těch knih, která se mnou zůstane dlouho po přečtení. Nedokážu přestat myslet na čtyři dívky, kterým nevinný výlet zničil život a sny.
Začtěte se a uvidíte, že mám pravdu. Lež má ten dar se vám zavrtat do podvědomí a nepustí vás jen tak lehce. Nevěříte....?




Kniha:     Lež
Autor:      C. L. Taylor
Vydal:      Domino
V roce:     2016
Stran:       392







2 komentáře:

  1. Nad Lží váhám už dlouho. Teď by mi měla dorazit novinka nehoda, tak uvidím, jak mi sedne autorky styl. Moc pěkná recenze, Jani :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju Šári :) Já jsem ji dlouho ignorovala, ale když jsem se začetla, nedalo se odtrhnout! Nehodu zrovna čtu a myslím, že jsem našla další Top autorku :) Píše bez kudrlinek a čtivě!

    OdpovědětVymazat