středa 5. dubna 2017

Nezvěstná



Myslíte si, že je vše tak, jak to vypadá? Opravdu jste si jisti, že máte jasno v tom, co vidíte, slyšíte, čtete? Nenechte se oklamat, je pro vás připraveno překvapení.




S autorkou této knihy jsem se setkala poprvé a musím se přiznat, že ze začátku jsem s ní měla trochu problém. Neuvěřitelná nálož informací a jmen mě naprosto odrovnala a musela jsem se několikrát vracet o pár stránek zpět, abych se zorientovala. Rodinné vazby, přátelé, milenci, kdo je kdo, pěkně si autorka pohrála. Ale pokud vydržíte, dostanete odměnu ve formě lehkého psychothrilleru, při kterém se nudit nebudete.
Ve vesničce na jihu Francie se odehrává příběh, který by nebyl ničím zase tolik jiným, pokud by nešlo o brutální vraždu těhotné, mladé ženy. A teď to začne, dávejte dobrý pozor. Zavražděná je Estelle, manželka nesmírně neurotického Oliviera, kterého chtěla opustit. Dítě není jeho, ale kdo je její milenec a otec nenarozeného dítěte? 
V příběhu má hlavní prim i Annalise, Estellina matka, která vzápětí po vraždě zmizela a není k nalezení. Navíc si nese s sebou trauma z mládí, kdy jí předčasně zemřel její milovaný bratr Jules, se kterým sdílela vášeň pro hry a vymýšlení her. Její manžel je přesvědčen, že, ač se to zdá neskutečné, jeho žena stojí za vraždou jejich dcery. A nabývá stále větší jistotu, že odpověď najde v deskové hře, kterou vymyslela.
Za zmínku rozhodně stojí i tajemný, mírně mentálně postižený Bertrand, nadějný kreslíř, který ve mě budil vždy pousmání. Citlivý a trochu těžkopádný, ale v jádru neškodný. Nebo ne?
Vyřešení vraždy se ujímá rodinná dvojice, otec a dcera, Béatrice a inspektor Arseneau a nebude nouze o slovní přestřelky a vzájemné rodinné soupeření o to, kdo má pravdu.
Na světlo vychází jedno staré, temné tajemství, tak ponuré, že budete sedět s otevřenými ústy a neuvěříte. Tajemství, které může zvrátit chod věcí a změní vám pohled na věc a na všechno, čemu jste až doposud věřili. A věřte mi, nic není tak, jak by se mohlo zdát.

Rodačka z Brna, Anna Iris, se po vystěhování do Řecka, vrhla na spisovatelskou dráhu a Nezvěstná je jejím třetím a zatím posledním počinem.
Pokud si zvyknete na trochu jiný styl vyprávění, místy trochu složitý a může se zdát zmatený, dostane se vám kvalitního čtení s velmi zajímavou zápletkou a neuvěřitelným koncem. 



Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Brána

Kniha:     Nezvěstná
Autor:      Anna Iris
Vydal:     Brána
V roce:     2016
Stran:     224


2 komentáře:

  1. Já jsem po knize už pokukovala, ale teď si tedy vůbec nejsem jistá. Trošku se jí bojí, ale recenze se ti povedla :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No hele, Míšo, ona nebyla špatná. Jenom se mi do ní trochu těžce dostávalo, to jádro bylo perfektně vymyšlené, žádná pohádka. Jen ty jména na začátku, to byl mazec. Klidně ji vezmu na Svět knihy a půjčím, přečteš, až budeš mít čas :)

      Vymazat