čtvrtek 15. června 2017

Život v Paříži, můj splněný sen


Pokud máte rádi skutečné příběhy a cestování nebo dokonce přímo Paříž či Francii, budete tuto knihu milovat. Příběh je psaný srdcem. Působí na vás, jako by vám Lisa vyprávěla vše při posezení s partou přátel u dobrého vína. Je to zpověď o tom, jak autorka truchlí po matce a zároveň se snaží splnit si dávný sen – žít v Paříži.

Lisa žije skoro celý život v New Yorku, pod neustálou ochrannou své matky. Maminka oplývá opravdu svéráznou povahou a na vše má vždy odpověď. Na dceru má až moc veliký vliv. Když ale maminka zemře, začne si Lisa uvědomovat, že si vlastně nevybudovala žádný osobní život. Vše se vždy motalo jen okolo matky. Ve snaze dobrat se odpovědí na svou existenci, zaměří pozornost na svoje oblíbené město – Paříž. Rozhodne se riskovat a pořídí si tam byt. Lisa je vržena do víru změn, problémů a i příjemných chvil, které si v dřívějším životě v New Yorku ani nedokázala představit. Bude bojovat? Nevzdá to Lisa po prvních problémech? Ustojí všechny nástrahy Paříže? To už si musíte přečíst sami…


„Otevřeným oknem jsem každou čtvrthodinu slyšela zvony z Notre Dame, jejichž melodie se pokaždé o tón natáhne, až v celou hodinu zahrají nejdelší a odbijí i čas. A ty zvony odbíjely moje dny a já jsem byla čím dál víc nesvá.

Bim-bam-bim! Slunce už konečně svítí!

Bim-bam-bim-bam! Už je půl třetí!

Bim-bam-bim-bam-bom! Co pořád trčíš doma, holka?

Naplánovala jsem si celý den: Půjdu do té restaurace, kde pracuje můj potetovaný číšník Léon, a budu tam psát, dokud mu neskončí směna. Pak mě doufám pozve na drink po práci, a možná i někam na večeři. Jsme přece v Paříži, tady je možné cokoliv."

 


Tato kniha vás přenese do Paříže – a to doslova! Budete se procházet s Lisou po pařížských ulicích, budete nakupovat ve výborných obchodech, procházet se tržnicí s bagetou v ruce a vybírat zeleninu, prostě budete žít při čtení život Pařížana. A určitě si to náležitě užijete, jako já. Lisa vám dá tipy na skrytá místa ve městě, tipy na dobré restaurace (mimochodem to popisování dobrot – sbíhaly se mi sliny J ). Budete se procházet okolo Eiffelovky, Sacré-Coeur, Montmartre nebo budete denně míjet Notre Dame. Navštívíte bary se svými francouzskými přáteli a budete okouzlovat číšníky, přesně jako Lisa. V knize se také podíváte do Burgundska, kde ochutnáte venkovský styl života, který se celý točí okolo skvělého jídla a pití.

Lisa ve svém příběhu vzpomíná také na minulost. Popisuje zde své dětství s matkou, jak spolu vycházely, co zažily, ale také život v Americe jako takový. Duch maminky vlastně provází celou knihu.

Jelikož jsem zvídavý člověk a musím si hned vše zjistit a najít a prostě vědět víc, hned po přečtení knihy, jsem hledala Lisiny stránky a blog. Pustila jsem si její videa, prohlédla fotky z renovace bytu a to vše mě tedy nadchlo. Přesně tohle miluju! Když je kniha podle skutečných událostí a já se mohu dozvědět něco víc… Mnohem víc - nad rámec knihy. Vidět autorku přesně v těch situacích, které popisuje v knize, je skvělé.

A ještě malá zajímavost? První co mě napadlo, když jsem viděla Lisy video: „No pááááni, ta žena je ale krásná. Sálá z ní život a štěstí!“

Myslím, že ani závěrečné shrnutí není třeba. Je zjevné, že se mi kniha líbila a přesně takové příběhy jsou můj šálek čaje. Cestování, skutečný příběh, představení daného města či země, plnění snů, znovunalezení sebe sama, inspirativní, dojemné, místy i zábavné… To vše je Život v Paříži, můj splněný sen.

Moc děkuji nakladatelství JOTA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte za krásnou cenu zde.
 
 
 
 

3 komentáře:

  1. Kniha vypadá lákavě, a z tvé recenze úplně sálá to, jak se ti líbila :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, Veru. Je vidět, že se ti to opravdu líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuju holky :-) Já tyhle druhy knih prostě miluju :-) Jooo, cestování, to je moje :-)

    OdpovědětVymazat