úterý 14. listopadu 2017

Rychleji mluvit nedokážu - Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím)


 
Než vám začnu povídat o Lauren Graham a jejím životě, zaposlouchejte se do toho známého songu, který zná každý milovník Gilmorek:

Where you lead I will follow you…

 


Už vám zní v uších? Výborně J

Autobiografie herečky, spisovatelky a producentky Lauren Graham vás provede celým jejím životem. Autorka vzpomíná, kde se narodila, jak vyrůstala. Podělí se o veselé historky ze svého dětství, ale také o své herecké začátky.  Jak k jejímu hraní vedla trnitá cesta, ale ona se nevzdávala. Pracovala jako servírka a snažila se přežít. Provede nás natáčením dvou seriálů, které jí přirostly k srdci. Familie a Gilmorova děvčata. Oba zanechaly v její duši nesmazatelnou stopu.  Hlavně u Gilmorek popisuje, jak jí seriál přirostl k srdci, nebo jak se jeho protagonisté stali jejími přáteli. Přiblíží nám také natáčení nových dílů – po devíti letech. Co cítila a jak si vše brala – tak nějak osobně.

Můžete se těšit, Lauren nám v knize prozradí hodně podrobností ze svého osobního života, řekne nám svoje názory na různé věci v šoubyznysu – bez skrupulí a bez přetvářky, pěkně od plic. Z vyprávění opravdu zjistíte, že Gimorky miluje a seriálem žila. Natáčela je prostě srdcem. 


„Pro všechny nadšence, všimněte si prosím, jak se během série zrychlily dialogy. Všichni začali mluvit rychleji. Postupně se z toho stal charakteristický rys celého seriálu. Je to hodně patrné, pokud se díváte na první a poslední epizodu. Já tedy dávno mluvila rychle, ale postupně se přidávali i další obyvatelé Stars Hollow. Výsledek? Naše už tak dost dlouhé scénáře ještě narostly. Také si pamatuji na konkurz, kam jsem ten rok přišla. Okamžitě mě požádali, abych mluvila normálně. Ha!“


Když jsem knihu začínala číst, byla jsem teprve na druhé stránce, a já se přistihla, že se usmívám. Vyprávění je vyloženě úsměvné a ze života. Lauren mluví tak, jak jí pusa narostla a nebere si s ničím servítky. Na třetí a čtvrté straně se už vyloženě chechtám. Ona je opravdu vtipná! Ale jak! Přesně tím stylem, jako Lorelai! Opravdu stejný styl humoru, který znáte ze seriálu. Sarkastická Lauren. Podívejme se na ní. Vyprávění mi bylo opravdu hodně blízké hlavně tím, že to bylo, jakoby to vyprávěla přímo Lorelai. (Což vlastně tak je, já vím. Ale – chápete jak to myslím, že jo? J) Prostě jedna a tatáž osoba. Ehm. Což vlastně jsou, jak víme. Každopádně mě to příjemně překvapilo.

Kniha je doplněna osobními fotografiemi a výňatky z deníku, který si autorka psala při nedávném natáčení pokračování Gilmorových děvčat. Možná jsem čekala víc povídání z natáčení, víc povídání o Alexis nebo více vtipných příhod z natáčení. Ale je mi jasné, že je to už mnoho let a člověk si nemůže pamatovat všechno. Každopádně to vyprávění z osobního života všechno vynahradilo.

Lauren nám prostě představí svůj život v kostce, včetně pár zajímavých a vtipných okamžiků, které si vás získají. Žádný fanoušek Gilmorek by neměl tuto knihu vynechat. Protože Lauren je prostě skvělá, je jako vaše kámoška, mluví přesně tak jako Lorelai, což je její „značka“. A ona opravdu rychleji mluvit nedokáže, díky bohu!  To už snad rychleji ani nejde, protože pak bychom jí nerozuměli ani slovo! J

 

Moc děkuji nakladatelství OMEGA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 
 

4 komentáře:

  1. Asi jsem divná, ale nikdy jsem neviděla jedinej díl Gilmorek, asi proto mě tahle kniha moc neláká, i když je kolem ní poslední dobou hodně rušno :-)

    Každopádně super recenze! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. Ale nejsi divná, seroš nemusí být šálek čaje každého :) Má svůj specifický humor a ten mě baví :)

      Vymazat
  2. Nad touto knihou jsem uvažovala a je mi docela líto, že jsem do konkurzu nešla... :-)

    OdpovědětVymazat