pondělí 5. února 2018

Slzy prodaných dívek

Opět skvělá kniha od mé nejoblíbenější autorky. Pokud máte rádi napětí, romantiku, špetku erotiky a zároveň vás nadchne příběh mladé dívky, která byla prodána obchodníkům s bílým masem, pak tuto knihu určitě nesmíte vynechat!

Malaya je chudá šestnáctiletá dívka z filipínského města Manila, která se už od deseti let snaží uživit celou rodinu tím, že probírá na skládce odpadky. Nikdy neměla nic nového na sebe, vše si našla na skládce. Kdo nosil na nohách boty, byl pro ni frajer. Nikdy žádné boty nedržela v ruce, natož aby je nosila. Její osud se však zvrtne. Je znásilněna a vlastním otcem prodána mafii, která obchoduje s bílým masem. V železném kontejneru je s dalšími děvčaty pašována do Dubaje, kde je vydraží jako společnici pro všechno. Po smrti prvního pána, čeká Malayu dražba znovu. Jaký osud mladou dívku čeká? Jak se popasuje s vlastní sbírkou jizev?


„Nesměle jsem položila tašku před jeho umouněné tenisky. V duchu jsem mu záviděla jeho boty. Vždycky jsem po nějakých toužila, ale do té doby jsem žádné ani nedržela v ruce, natož abych nějaké nosila. (…) V okamžiku, kdy jsem poklekla do bláta, všudypřítomném po nočním dešti, dotkla jsem se jeho tenisek. Úplně poprvé v životě. V ten den jsem se zapřísáhla, že jednou se i já stanu hrdou majitelkou bot, které budou jen a jen moje.“


Já miluju Moniku Wurm. Opravdu. Její knihy jsou prostě skvělé, čtivé, napínavé, plné bolesti, smutku, životních zvratů, ztrát, ale také lásky. Navíc jsou to dokonalé oddechovky, které obsahují všechno. Slzy prodaných dívek je opravdu skvělý román, který zaujme hned od začátku. První kapitola z prostředí skládky, kde se to hemží dětmi, které probírají odpadky… To je bohužel i krutá realita…

„Jedna mladičká dívka z Ukrajiny vyčerpáním omdlela. Celou dobu nahlas plakala a naříkala jako týrané zvířátko. Zoufale sebou tloukla o zem a vykřikovala cosi mně neznámou řečí. Od chvíle, kdy ví, že ji získal tlusťoch se zažloutlým chrupem, obcházejí ji sebevražedné myšlenky. (…) Podle zeleného náramku mi bylo jasné, že je ještě panna a že tento večer bude jeden z těch nejhorších v jejím životě. Bylo mi líto toho sotva čtrnáctiletého stvoření…“

Knihu vřele doporučuji. Román jsem hltala od začátku do konce. Nedalo se od něj odtrhnout. Je to krutý příběh o obchodu s bílým masem, o bolesti, kterou musejí dívky snášet. Ať už fyzické či psychické. Čím vším si musí projít a jaké peklo tyto, defakto ještě děti, čeká, když je koupí někdo, kdo je má pouze na sex? Slzy prodaných dívek je kniha plná slz, nenávisti, strachu, ale také lásky. Protože pokud je pravá, tak i hory přenáší. Sama tomu věřím, vy snad ne? Přečtěte si alespoň jednu knihu od Moniky Wurm, za všechny dám ruku do ohně!

Trailer na Moničinu novou knihu Hviezda nad arabským peklom, na kterou už se v Nakladatelství Brána chystá český překlad:




Už za týden se můžete těšit na rozhovor s Monikou Wurm a soutěž o dvě její knihy! Sledujte nás a dozvíte se víc.


Za Slzy prodaných dívek moc děkuji autorce Monice Wurm.



Knihu koupíte v Nakladatelství Brána zde.






Žádné komentáře:

Okomentovat