středa 21. března 2018

Neplakej




Pět dnů, tři lidé, jeden příběh. Jak dobře znáte vy svého spolubydlícího?







Ester, trochu tichá, poctivá, nenápadná, zmizí. Ne cestou v autobuse, ne z nočního klubu, ale ze své postele, v naprostém tichu noci.To si alespoň myslí její spolubydlící Quinn, když po její přítelkyni v jejím pokoji není ani stopa. Když se ale Ester opravdu neukáže, začíná si o ni dělat vážné starosti. Ovšem policejní operátorku to nijak nevzruší, dívky v tomhle věku přece sem tam zmizí a zase se objeví, po prohýřené noci. Ale Quinn ví, že Ester taková není a nezbývá jí nic jiného, než začít pátrat sama. A překvapeně zjišťuje, že o své kamarádce neví vlastně skoro nic.
Pak zde máme i Alexe, trochu nešťastného mladého muže, který se vzdal studií a zůstává v domě se svým otcem, závislým na alkoholu. Pracuje v kavárně a jeho dny jsou všechny stejné. Až do onoho osudného okamžiku, kdy vidí u okna sedět dívku s obarvenými vlasy, která ho naprosto fascinuje. Nezná její jméno, vidí jen krásnou tvář a dívku, která mu vstoupí do života, si pojmenuje Perla. 
Každý z těchto dvou hlavních protagonistů má svůj vlastní příběh, své životy, své myšlenky. A vy jen musíte rozplést celé klubko, aby jste věděli víc.

Musím říct, že čtení této knihy mi dalo trochu zabrat. Musela jsem se doslova prokousat první polovinou, která byla malinko nezáživná, trochu problém bylo pro mě minimum přímé řeči, málo dialogů  a já pořád čekala, když už to konečně přijde. A přišlo, pomaleji, ale ano. Druhá polovina knihy už nabírá rychlý spád a vy knihu jen tak neodložíte. Tvoříte si vlastní závěry, myslíte si, že už víte  a autorka si s vámi parádně hraje. Najednou zjistíte, jak moc jste se mýlili a v tom je kouzlo Neplakej.
Mary Kubica vydává tuto knihu jako své třetí dílo. Čtenáři thrillerů určitě znají i knihy Andílek nebo Hodná holka, prot ví, že autorka rozhodně psát umí.
A rozhodně vítám, že letos je v plánu vydání její další knihy s názvem Lži dokud můžeš, jejíž anotace vypadá víc než lákavě.
Pokud máte trochu trpělivosti, začtěte se do knihy Neplakej a vydržte do chvíle, kdy děj začne nabírat na obrátkách. Nic není napsáno jen náhodou a každé slovo má svůj smysl.


Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Omega
Knihu zakoupíte i v Knihy Dobrovský

4 komentáře:

  1. Mám ráda, když se příběh "nějak" tváří a nakonec je vše úplně jinak. :-) Kniha mě docela zaujala, jestli se do ní pustím, jsem zvědavá, jestli mě bude bavit celá, nebo to "super" přijde také až později. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, uvidíš sama :) Ale zkus ji, jsem zvědavá, co na ni řekneš :)

      Vymazat
  2. Zrovna to začínám číst :-)

    OdpovědětVymazat