středa 14. března 2018

Vařila jsem pro Picassa






Vařila jsem pro Picassa je rodinná sága, která nám ukáže, že pravá hodnota nespočívá v tom, co vlastníte, ale v tom, kdo jste.

Román se střídá a prolíná ve dvou časových liniích. Provence, jaro 1936. Sedmnáctiletá Ondine pracuje v rodinné restauraci a pomáhá zde mamince se vším. Jednoho dne jim přibude nový stálý zákazník, kterému má Ondine nosit jídlo domů a občas mu tam i uvařit. Slavný Pablo Picasso, vystupující pod falešným jménem. Přijel si do přímořského městečka odpočinout a načerpat síly. Ondine díky němu začíná chápat smysl života, co vlastně chce, jaké má schopnosti a touhy. Setkání s Picassem ovlivní celý její život i přesto, že si časem jdou každý svou cestou…
New York, současnost. Úspěšná hollywoodská maskérka Celine přijíždí na návštěvu za svou matkou a ta jí vypráví o babičce Ondine. Prý vařila kdysi pro Picassa. Nakonec se Celine vypraví na jih Francie. Objevuje zde pravdu nejen o sobě, ale o celé své rodině…

„Ucítila jeho teplý dech, když se k ní naklonil, rozepnul si pásek na hodinkách, připnul jí ho na pravé zápěstí, které zůstalo tam, kde bylo, a bránilo místo mezi jejíma nohama. Utáhl řemínek, sáhl po její bosé levé noze a pevně ji přitiskl víc k podlaze. Ustupoval krůček po krůčku a kriticky hodnotil výsledek. Potom se beze slova vrátil za stojan a zdvihl štětec. Nevěřila svým uším, když znovu zaslechla jeho rychlé rázné vlhké tahy na plátně.
Opravdu se to stalo! Pomyslela si užasle. Ze všech lidí na světě maluje velký Picasso zrovna mě!“

Vařila jsem pro Picassa je úžasně čtivý román plný dějových zvratů, rodinných tajemství, lásky, umění, skvělého francouzského jídla, složitých rodinných vztahů… tím vším si mě příběh získal. Neustále se něco děje, životní osudy hlavních postav jsou dech beroucí a já si je moc užívala. Musím zmínit také obálku. Ta je prostě skvostná! Získala si mě na první pohled. Už díky ní jsem věděla, že si knihu musím přečíst.


Záhadný, sebestředný Picasso mě občas docela štval. Jak on se choval k ženám! Hrůza. A proto vás bude román také bavit. Budete si napětím hryzat nehty, budete zuřit, budete se smát, plakat a hlavně budete držet Ondine a Celine palce. Budete nervózní a vzrušení! Kniha ve vás vyvolá snad všechny emoce, na které si vzpomenete. To vše vyjadřuje příběh Vařila jsem pro Picassa. Navíc to záhadné rodinné tajemství, to vám prostě nedá spát!






Moc děkuji nakladatelství METAFORA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat