úterý 13. listopadu 2018

Knižíšek pro naše nejmenší: 0-3 roky



Začnu trochu jinak, než by bylo u takového typu článku běžné. Jsem babička. Jsem hrdá a šťastná babička dvouletého vnoučka, kterého zbožňuji celou svou babičkovskou láskou. Ale… jsem ve věku (ne zas tak stará, nemyslete si), kdy už nemám tolik energie na to, abych ho několik hodin honila po bytě, nebo se procházela spadaným listím a odpovídala na otázky „Babi a ploč….?“

Jsem babička – knihomol, co vás napadá? Samozřejmě, knížky! To je to pravé, jak toho malého rošťáka přivést k té písmenkové nádheře a zabavit ho, abych se mohla napít kafe, byť studeného.
Ale jaké knížky mu ukázat, aby ho bavily? Mám pár tipů, některé osvědčené a vyzkoušené na vlastní kůži.

Tipy pro předškolkové děti
Můj vnuk – a vlastně i mé děti, když byly malinké – strašně rád tančí. Asi jako všechny děti pohupují nožkama, i když zcela mimo rytmus. Ale je to kouzelné je pozorovat a proto bych doporučila Písničky z večerníčků, ty určitě nezklamou.
 
 
Vsadíme i na klasiku, na které jsem vyrostla i já. Lidová říkadla Josefa Lady jsou krásně ilustrované říkánky, lehce zapamatovatelné a srozumitelné pro dětská ouška. Ručičky i nožičky si s vámi procvičí u Rozpustilých básniček. Knížka obsahuje 30 originálních říkanek doprovázených jednoduchými pohybovými hříčkami. Známé lidové písně, říkadla, básničky i tradiční hry na děti čekají v knize Hrajeme si u maminky. CD jako bonus!
 
  
 
 
 
 
Pokračování článku čtěte zde v magazínu Dobrých knih.
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat