pátek 21. prosince 2018

Návod k použití lásky


 
Pojďte se se mnou podívat do terapeutické místnosti jedné slovenské psycholožky, nahlédnout do jejích všedních dní a do života jejích klientů. Příběh je inspirovaný skutečnými událostmi a situacemi, které mohou potkat kohokoli z nás.

Terapeutka Tamara Koch řeší životní strasti svých klientů, kteří mají problémy s láskou, zanedbali svůj vztah nebo nevěděli, co si dál počít. Jejich osudy jsou zde popisovány podrobně, takže je kniha vlastně takový rádce do života, poradce pro všechny, které ve vztahu něco trápí. Sama Tamara má však v osobním životě na muže smůlu. Dva roky neměla vztah, ale náhle se vyskytnou dva. A ani jeden z nich není běžný typ vysněného muže. Jak vyřeší svůj osobní problém se dvěma muži? Koho si vybere? Jak dopadnou její klienti?

 


Volá vám nějaká paní Jurkovičková,“ vyrušila Tamaru Nela během sezení s Valentovými. Tamara to neměla ráda, ale předpokládala, že je to naléhavé. Omluvila se tedy a vyšla ven.
„Dobrý den, stalo se něco?“ položila hned Lucii otázku. Chvilku poslouchala jenom vzlykání, proto svůj dotaz zopakovala.
„Nevím, co mám dělat. Nechal mě předvést na policii, asi mě zavřou. Vlastně už jsem zavřená.“
„Manžel?“
„Ano. Tvrdil, že jsem se dopustila trestného činu pomluvy a že zanedbávám péči o děti.“
 

 


Kniha obsahuje opravdu mnoho životních příběhů různých lidí a všechny řeší terapeutka Tamara. Občas jsem se trošku ztrácela v tom, kdo je kdo. Bylo zde hodně jmen a příjmení, že jsem v tom měla chvílemi pěkný guláš. Ale jednotlivé osudy jsou zajímavé a je znát, že vystřižené z běžného života. Příběh na mě působil jako nejen inspirovaný skutečnými událostmi, jak se píše v anotaci, ale spíše jako reálný deník psycholožky Tamary. I to, že její jméno je skutečné. V závěru knihy je dokonce napsáno, jak jednotlivé postavy, klienti, dopadli. Takže ve mně příběh zanechal dojem, že je skutečný, jen jména klientů byla asi pozměněná.


Román se čte velice dobře, je čtivě napsaný a já ho měla za dva dny přelouskaný. Některé postřehy jsou velice moudré, některé vtipné a myslím, že rady mohou být pro někoho také přínosem. Navíc bych chtěla také vyzdvihnout obálku. Je nádherná, nápaditá a příjemná na omak. A to srdíčko jako otvor v obálce? Nic podobného jsem u žádné knihy neviděla a na první pohled mě to velice zaujalo. Knihu jsem si moc užila, dala mi nahlédnout zase do jiné oblasti, čehož si hodně cením.

Návod k použití lásky by si měl navíc přečíst každý, koho v životě provází nějaké vztahové problémy, či starosti s láskou, a chtějí poradit nebo nahlédnout do života jiných, aby také zjistili, že v tom nejsou sami.

Tuto citaci, kterou bych chtěla recenzi uzavřít, jsem si uložila a moc se líbí, je to svatá pravda:

 


Zlomové momenty přinášejí hluboká poselství. Úspěchy a štěstí nás neposílí nikdy tolik, jako překonané problémy a starosti. Pokud jsme dostatečně vnímaví ke svému životu, jeho možná až dramatickým okolnostem, potom bychom měli pochopit, že v takových událostech se skrývají hlubokomyslné vzkazy.“

 

 

 

Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 

 


Žádné komentáře:

Okomentovat