úterý 8. ledna 2019

Kdybych si dnes měla koupit jen jednu knihu, byla by to...

 
 
No, jaká by to asi byla? To je pro knihomola zapeklitý úkol, kandidátů by bylo minimálně deset. Ale rozhodla jsem se dát na intuici a doporučit tu, která mě napadla jako první. Hvězda nad arabským peklem od Moniky Wurm.

Možná mě budete pokládat za Moničina fanatického propagátora, protože ji chválím, kudy chodím, ale ruku na srdce, když se vám něčí díla líbí a navíc ho máte rádi jako člověka, neměli byste to stejně? Určitě ano. A já vám za tuto knihu ručím. Vezme vás za srdce a otevře oči, za to dám ruku do ohně. Ne nadarmo je na Slovensku Monika Wurm jednou z nejprodávanějších autorek.
 
Hvězda nad arabským peklem je ale trošku jiná než její ostatní knihy. Je krutá, plná bolesti a utrpení. Ukazuje realitu a její surovost bez příkras a růžových obláčků. Popisuje vše tak, jak se to bohužel děje. Pokud se nebojíte, pojďte se mnou nahlédnout pod pokličku arabského pekla. O čem příběh je, to si každý přečte v anotaci, ale jak popsat vlastní pocity ze čtení? První slova, co mě napadají, jsou asi bolest, smutek a prozření. Věděla jsem, co se děje ve válkou a praktiky Islámského státu zmítané Sýrii, ale před přečtením knihy jsem tušila slabou polovinu všech hrůz, které jsou v dnešním civilizovaném světě v této části zeměkoule, bohužel, na denním pořádku.
 
 
Pokračování článku čtěte zde v Magazínu Dobrých knih.
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat