pátek 21. června 2019

V kleci

Kovová klec, mrtvá dívka a štěně...Hrůzný nález, ke kterému nemuselo nikdy dojít.

Když se na tísňové lince ozve hlášení, policisté dům jen zběžně zkontrolují a odjedou. O pár dní později je v tom samém domě nalezena žena, zavřená v kleci a krutě umučena. Jako příčina smrti je uveden nadměrný stres. Je možné zemřít na stresovou situaci? A štěně, zavřené v kleci s dívkou, co muselo vidět?
Na scénu vstupuje  zvláštní agentka FBI Sayer Alistairová, vědkyně, zabývající se výzkumem mozků sériových vrahů. Výzkum odkládá a naplno začíná pátrat po pachateli, o kterém si je jistá, že toto není jeho jediná oběť. Předpokládá, že kdesi je další klec, další vyděšená a týraná žena a jde o čas.  Vrah je velmi inteligentní, rád si hraje s vyšetřovateli a roztáčí hru na kočku a na myš. Sayer spolu s kolegou Vikem Devereaux  postupuje krok za krokem a když už se zdá, že pachatele mají v hledáčku, vše se ukáže jako omyl a falešná stopa. Musí hledat dál a najít další dívku, než bude pozdě.

První díl ze série v hlavní roli s agentkou Sayer Alistairovou není ničím překvapivým na poli thrilleru. Policistka, která je rozhodně svá, nese s sebou určitá traumata a nadřízených se nebojí. To už jsme viděli mnohokrát. Malinko neotřelé je místo činu a samotná příčina smrti. Netušila jsem, že stresový hormon dokáže zabít. Ale popisy klece i ve mě vzbuzovaly klaustrofobii a nedokážu si představit, že by mě do ní někdo zavřel.
Příběh rozhodně není vůbec špatný. Pachatel je vychytralý a rád si pohrává s hlavní hrdinkou, kterou několikrát svede na falešnou stopu.
Přesto mi v knize něco málo vadilo. Snad to bylo agentkou, kterou jsem v knihách potkala už několikrát, jen pod jiným jménem a od jiného autora. 
V kleci je thrillerem. u kterého sice budete normálně dýchat a mráz vám po zádech běhat nebude, ale čte se svižně a lehce. Je uvěřitelný, má tu pravou dávku napětí a akčnosti a jsem nesmírně zvědavá na další díly této autorky, jejíž prvotinu jsem právě dočetla. Uvidíme, zda se Sayer Alistairová dotkne těch správných strun v duši thrillerových nadšenců.

Za recenzní výtisk děkuji Knihám Dobrovský

Kniha:     V kleci
Autor:     Ellison Cooper
Vydal:     Vendeta
V roce:    2019
Stran:     432

Žádné komentáře:

Okomentovat