pátek 21. června 2019

Nasladko



… aneb mlsejte zdravě, moderně a snadno.

 

Anotace:

Na sladké se dá jít zdravě a tato kuchařka je toho důkazem. Kombinuje raw, veganský a bezlepkový i klasický přístup. Nevzdává se cukru, ale snaží se ho nahrazovat přírodními sladidly. Namísto pšeničné mouky je použita mouka zdravější. A i když se v kuchařce laktóza neřeší, najdete experimenty i s nemléčnými výrobky. Autorka peče klasické dorty a koláče, samozřejmě po svém, miluje raw dorty a vymýšlí sladké drobnosti ke svačině, kávě nebo aperitivu. Zkuste to jako ona – sladce a zdravě! A nebojte se, nebudete potřebovat žádné speciální roboty, vystačíte si jen s mixérem, holýma rukama a vařečkou.

 

Kuchařka je velmi dobře zpracovaná. Na začátku se dozvíte něco málo o autorce Tereze Obermajerové, pak následuje krátký úvod, který je dobré si přečíst, a hned následují recepty. U každého receptu je veliká fotografie a povím vám, jsou to samé dobroty. Například borůvkový raw dort, marakujový sorbet, křupavé medové sušenky, medové košíčky, borůvkové tiramisu, jahodový dortík, brownies a spousty dalších dobrot.

Publikace se opravdu velmi povedla, protože nevím, co vyzkoušet dřív. Recepty jsou z dostupných, běžných surovin, které používám často. Raw dortíky jsem ještě nikdy nezkoušela, takže na ně přijde taky brzy řada. Jak už to tak při recenzích kuchařek mám, chci vždy vyzkoušet alespoň jeden recept co nejdříve. To byl boj vybrat z toho množství jednu dobrotu, na kterou se vrhnu jako první, to vám povím. Nevěděla jsem co dřív. J


Nakonec jsem zvolila čokoládovo-špaldové cupcakes s tvarohem a borůvkami, na které jsem měla doma vše kromě tvarohu. Takže jsem ho zaběhla koupit do večerky a vrhla se do kuchyně.  Těsto je během pár minutek promíchané, jak jsem šoupla muffiny do trouby, hned jsem se vrhla na vyšlehání tvarohu s cukrem na zdobení. Přidala jsem cukru více, protože to bylo hodně kyselé, a hned jsem se dozvěděla, proč je ho tam tak málo. Tvaroh se s ním stává tekutější, takže mi zdobení nedrželo tolik jako na obrázku. Nicméně na chuti to nijak neubralo. Cupcaky jsou vláčné, mokré – jak říká můj manžel, a špaldová mouka na povrchu udělá takovou výbornou krustičku.  No zkrátka se povedly a budou se u nás péct často. Místo cukru jsem použila půl napůl kokosový cukr s rapadurou. Neměly chybu. Zdravé, výborné, dokonalé. A manžel si pomlaskával. To je pro mě nejlepší odměna, protože on zrovna většinou všechno zdravé pomluví a máloco mu chutná.

Posuďte na fotografiích sami…

 


A na co se vrhnu příště? Zaujala mě například perníková bábovka, borůvkové tiramisu, kokosové cupcakes, malinovo-borůvkový raw dort, brownies a spousty dalšího.

Nasladko se zkrátka povedla, obohatila moje domácí pečení a já tuto kuchařku budu používat hodně často. Doporučuji všema deseti, je skvělá!

 
 

Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat