čtvrtek 27. června 2019

Zlomení

Čtrnáctileté dívky a sériový vrah...Začíná boj o čas a pádný důvod pro bývalou inspektorku, proč se opět pohroužit do vyšetřování.

Martina Cole je klasika. Královna zločinu, kterou snad není třeba milovníkům tohoto žánru představovat. Její knihy jsou plné násilí, drog, mafiánských praktik a boje o život. Ale její nejnovější kniha Zlomení je trochu jiná. Proč?
Nejde ani tak o samotný příběh, i když v něm chybí spodina společnosti, mafiánská matka, co drží nad rodinou pevnou ruku, nebo synáček, který celou rodinu řídí. Ne, tentokrát jde jen a jen o vraždu a lapení sériového vraha. A ne jen tak ledajakého. Přece jen, dívky ve věku čtrnácti let by umírat neměly.
Nám známá hlavní hrdinka Kate Burrowsovou je na zaslouženém, policejním odpočinku a užívá si klidu se svým přítelem, bývalým mafiánským bossem Patrickem Kellym. Pro neznalé malé vysvětlení - setkali se při vyšetřování vraždy jeho dcery a navzdory všem pravidlům přeskočila jiskra. Stále spolu, stále nebe bez mráčku, až do chvíle, než se objeví Patrickův syn, o kterém neměl ani ponětí. Vše se začíná trochu komplikovat, Patrick je posedlý svou nově nabytou vnučkou a ani si nevšimne, že Kate větří problém. 
Když ji požádá bývalá kolegyně  Annie Carrová o pomoc při hledání sériového vraha, Kate neváhá ani chvilku. Její instinkty, které dlouho spaly, se ozývají naplno a zapojuje se do boje s nelítostným vrahem, který je blíž, než by se mohlo zdát.

Troufám si říct, že knihy Martiny Cole mám přečteny všechny. A bohužel musím konstatovat, že Zlomení patří k těm nejslabším. U autorky jsem zvyklá na drsné vyprávění o životě gangů, pouličních grázlů a násilí, ale tentokrát jsem mírně v rozpacích. Nedostala jsem to, na co jsem zvyklá. Autorka se až příliš zabývá soukromím Patricka, jeho nalezeného syna, snachy a samotné Kate a vyšetřování případu je tím malinko potlačováno, jakoby mimochodem. Najdeme zde sice párkrát zmíněného Grantleyského rozparovače, který kraloval předchozímu dílu a svedl tento nesourodý pár dohromady. Ale jinak je zde akce na můj vkus trochu málo. Jde o čtvrtý díl série v hlavní roli s inspektorkou Kate a za mě nejslabší. Tím nechci ale říct, že by kniha nebyla dobrá. Je výborná, čtivá, pokud se jednou začtete, dočítáte do konce při světle lampy. Ale předchozí díly jsou nesrovnatelně lepší a já mohu jen doufat, že Martina Cole se vrátí s dalším dílem k tomu, co mám u ní nejraději. K temnému podsvětí a zločinu, kterému kraluje.

Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Domino.

Kniha:    Zlomení
Autor:    Martina Cole
Vydal:   Domino
V roce:  2019
Stran:   352

Žádné komentáře:

Okomentovat