úterý 18. června 2019

Vzorný syn

Probudil se celý slepený krví. Nepamatuje si nic z předešlé noci....a jeho matka je mrtvá.

Musím říct, že Vzorný syn je rozhodně úplně jiné čtení, než na jaké jsem zvyklá. Nevadí mi brutalita v knihách, ale tady se mi jí dostalo opravdu vrchovatou měrou.
Příběh se rozjíždí hned na prvních stránkách, žádné okolky. Judžin stále bydlí se svou matkou, která má každé ráno své zaběhlé rituály.  Ale toho rána je všechno jinak hned po probuzení. Z hlubokého spánku jej vytrhne telefonát jeho bratra, který má o matku obavy a jak se záhy ukáže, zcela oprávněné.
Judžin má určitou psychickou poruchu a po vysazení prášků a přemíře alkoholu si toho příliš nepamatuje. Ale po ujištění bratra, že matka je jistě v pořádku, začíná pochybovat. Svetr slepený tmavou krví, krvavé stopy vedoucí od dveří k posteli, ve vlasech zaschlá krev. A neslyší z přízemí svou matku. Ví, že zapadl večer do baru a alkoholu bylo až příliš. A nejasná vzpomínka, jak jej matka volá jménem. Jen sen? Judžin nalézá svou matku brutálně zavražděnou a zde začíná sonda do hlavy vyšinutého a zmateného muže. Marné vzpomínání, co se osudnou noc přihodilo se střídá se vzpomínkami na jeho dětství, jeho vztah s matkou, se kterou žil i v dospělosti. Zabil, nebo nezabil svou matku?

Vůbec poprvé se mi dostala do rukou kniha jihokorejské autorky a jsem minimálně v šoku. Na fotografii tato žena vypadá tak křehce, že mě překvapuje, kde s v ní vzala ta slova, kterými dokáže popsat hrůzné místo činu.
Vzorný syn není jen obyčejný thriller. Je neuvěřitelně otevřený, místy až moc na můj vkus a to nejsem žádná padavka. 
Celá kniha je napsána velmi poutavě, nenechává ve vás pocit, že by něco bylo opomenuto, naopak. Je otevřená, přímočará a jak už jsem psala, velmi brutální. Popisy Judžinova probuzení celého od krve jsou velmi sugestivní a i mě, otrlého čtenáře thrillerů mrazilo, neboť fantazie jede na plné obrátky.
Odhalování rodinných tajemství a podivného vztahu matka - syn, jsem vítala s dychtivostí. O knize se píše, že je návyková. Já ji tedy po druhé číst nebudu, ale doporučuji ji milovníkům neotřelých a drsných příběhů.

Za recenzní výtisk děkuji Knihám Dobrovský

Kniha:    Vzorný syn
Autor:     Čong Judžong 
Vydal:     Vendeta
V roce:    2019
Stran:      320

1 komentář:

  1. Kniha to byla zajímavá, ale dle mého názoru jí hodně uškodilo to, že byla velmi předvídavá a od začátku do konce jsem věděla každý krok dřív, než ho samotný hrdina udělal. Jinak musím říct, že to bylo drsné a některé scény dost nechutné. - To se mi na knize dost líbilo. :) (Ne nejsem masochista :D)

    OdpovědětVymazat