pátek 12. července 2019

Kazatel



 Středověk, přítomnost, kruté vraždy, exorcismus, temnota… to vše je výborně napsaný horor KAZATEL, z pera (a teď se podržte) českého (!) autora, Honzy Vojtíška.

Kněz Řehoř žije v roce 1476 na faře u Holého Návrší v okolí Boletic. Jednoho dne se mu přihodí něco neobvyklého, co zabije jeho přítele, ale Kazatel přežije. Poté zjišťuje, že se mu začínají dít zvláštní věci…

Gaben žije v přítomnosti, a díky příteli se dostane do jakéhosi transu, který kamarád nepřežije, stejně jako u Kazatele, a Gaben už poté není ten, co býval. V přítomnosti i středověku přibývají brutální vraždy, zvláštní události, oba vidí stíny a chovají se divně. Proto musí spojit síly, aby se obrátili proti zlu, které ovládlo jejich okolí. Jak to můžou společně dokázat, když žijí každý v jiné době? Podaří se jim ovládnout temnotu?


Už několikrát si byl jistý, že překročil hranici únosnosti. Bod, kdy smrt by byla příjemným vysvobozením, obrovskou úlevou. Že už jeho útroby nejsou schopny pojmout další objem stlačeného vzduchu a musí zákonitě prasknout. Čekal na konec snad jako na smilování, protože tlak byl nesnesitelný. Jeho tělo si to však nemyslelo a nacházelo ještě možnosti tolerance a pojmulo další a další kubické centimetry divokého plynu. Dávil ho společně se slinami, žaludečními šťávami a krví, která mu pořád vnikala do úst. Bylo mu úplně jedno, zda dřív zešílí nebo praskne. Chtěl jen brzký konec.

 


 


No páni! Tohle že byla kniha od českého autora? Já opravdu tleskám. Výborně vykreslené postavy, dokonale promyšlený děj, dech beroucí popisy daného okamžiku a to nečekané brilantní propojení minulosti s přítomností! Klobouk dolů, to jsem opravdu nečekala. Ke konci knihy jsem si říkala, že bych ráda viděla Kazatele zfilmovaného, musel by to být fakt trhák.

V napínavých chvílích jsem hltala každou řádku, místy jsem křivila pusu odporem, jak jsem měla veškerou akci živě před očima. Vzduchem létaly části končetin, uřezávaly se nosy a tak podobně. V úvodu se píše, že kniha obsahuje explicitní scény násilí a pohlavního styku, ale já myslím, že se nemusíte tolik bát, násilí je popsané hodně do detailu, zvláště u jedné kapitoly, ale oproti Martinovi Štefkovi (snad nevadí srovnání), je to ještě slabé kafe J. Zhnusení nebo pobouření rozhodně nebudete, nebojte se. Nijak mi nic uši (ani oči) nedrásalo.

Kazatel je temný horor, úplně jiný, než jste doposud znali. Je výborně napsaný: akční scény, tajemno, střet se zlem – vy vše vidíte před sebou a jen zíráte s otevřenou pusou. Vážení, pokud znáte někoho, kdo točí filmy, řekněte mu, že Kazatel rozhodně stojí za hřích (a zfilmování).

 

Moc děkuji nakladatelství GOLDEN DOG Martina Štefka za recenzní výtisk.

KAZATELE koupíte zde.

 

Vzkaz nakladateli a autorovi: Vážený Honzo Vojtíšku, ač jsem se s vaší tvorbou doposud nesetkala, určitě si jí vyhledám. Jsem moc ráda, že vás Martin přemluvil k napsání téhle brilantní knihy. Myslím si, že je to velké rozvíření českých knižních (hororových) vod. Budu Kazateli držet palce, ať se prodává. Kniha je prostě tak jiná a tak výborná, jsem nadšená. Moc děkuji Martinovi, že mi ji nabídl k recenzi. Budu se těšit na Vaše (Vás obou) další knihy. Ať se daří.

1 komentář:

  1. Mě vůbec nepřekvapuje, když skvělou knihu napíše český autor. Naopak, miluji české autory. Prostě jejich knihy mají kouzlo, které ze zahraničí často nedovane. :)

    OdpovědětVymazat