středa 3. července 2019

Knihy plné léta



Toužíte po čtení, ze kterého na vás dýchá ta správná letní atmosféra, až cítíte tu vůni moře, rozpáleného písku a žhavého slunce? Pak čtete správně. Máme pro vás romány, které vás naladí na tu správnou letní notu, ať už hledáte čtení na dovolenou k moři, k bazénu nebo na zahrádku pod jabloň. Tyhle knihy vás přenesou tam, kde toužíte být a dopřejí vám ty správné prázdninové zážitky. Podíváte se s námi například na řecký ostrov Korfu, do Itálie, na ostrov Curacao, do Keni, na ostrov u New Yorku a na spousty dalších míst. Pojďte se s námi tedy podívat na naše letní tipy.



Léto s Afroditou – Kim Green
 
 
Tento román byl pro mě na léto to pravé ořechové! Kim Green píše opravdu skvělé příběhy s prvky humoru i romantiky. Navíc popisuje místní krajinu tak věrohodně a s láskou, že prostě máte pocit, že sedíte v taverně u Tonyho, kousek u moře, s Parker a jejími kamarádkami. Povídáte si s nimi, jíte, probíráte chlapy a další jejich problémy. Celé okolí Paleokastritsy na Korfu (která mi mimochodem udělala radost, právě v téhle vesničce jsme před pár lety bydleli) popisuje překrásně. Moře je tam tak průzračně modré, pláže rušné, ale ne zase moc a okolí tiché a klidné. Prostě řecká pohoda. Nádhera!
 
 
Ty letní noci – Mandy Baggot
 
 
Další letní příběh z ostrova Korfu, tentokráte z pera známé Mandy Baggot, která je mou oblíbenou autorkou. Vydává většinou letní a vánoční romance, kde letní jsou vždy z jejího milovaného Řecka. Imogen přijíždí se svým bratrem Harrym na ostrov Korfu. Ovšem ne na dovolenou, jako mnozí, ale proto, že její bláznivý bratr vzal všechny své úspory a koupil zde restauraci. Šok po příjezdu je obrovský. Místo restaurace na ně čeká ruina zarostlá plevelem, s vymlácenými okny a nejedním mrtvým zvířetem uvnitř. O humorné situace zde není nouze, ale i přesto začíná jít do tuhého. Když se ještě ke všem potížím objeví u taverny bohatý Řek Panos a chce tavernu koupit, Imogen se chystá kývnout okamžitě. Ale… Tohle si prostě musíte přečíst, Mandy je moje srdcovka a já už se moc těším na konec srpna, kdy má vyjít další její kniha z Korfu.
 
 
Láska z deníku – Sarah Jio
 
 
Láska z deníku je kniha z edice Srdcovky, kterou jsme zde už párkrát zmiňovali. Má opět nádhernou obálku jako všechny tyto knihy. Navíc violky na přebalu mají svůj význam – a to se mi moc líbí. Jen bych chtěla říct, že by si román zasloužil pevnou vazbu, protože je to opravdu nádherný příběh. Láska z deníku je pro mě zatím ze všech knih z této edice (co jsem přečetla) nejkrásnější a nejvíce mě zasáhla. Příběh odkrývá staré rodinné tajemství, ukazuje to, jak se lidé mohou milovat celý život a přesto se míjet, když se všechno špatně načasuje. Román je nádherný, bolestný, srdcervoucí a dojemný. Slzy mi tekly od začátku do konce, takže si nezapomeňte ke čtení přibalit kapesníčky.
 
 
 
Pokračování článku čtěte zde v Magazínu Dobrých knih.
 
 
 
 

4 komentáře:

  1. Nejsem moc na romantické příběhy, ale občas je taky něco takového potřeba vyměnit za kriminálky :) tohle zní jako super tipy na dovolenou :)
    MyGoldenMind

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak, občas je to potřeba. Já mám teď takové období, kdy je čtu nejvíce. A k létu ty letní romány plný moře, prázdninové nálady a lásky prostě patří. :-)

      Vymazat
  2. Tyhle knížky mají společné to, že mě vždycky strašně lákají, ale nikdy si žádnou nepřečtu. Nevím, nějak mi to vždycky vyjde tak, že v létě čtu různé knihy, takové ty bichle, na které přes rok není čas, a jen málokdy je něco vyloženě o létě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fakt? Já to mám přesně naopak. :-) Přes léto čtu převážně letní oddechovky, radši úzké, protože v létě čtu mnohem míň než v zimě třeba. Navíc ty vyloženě letní navodí tu správnou atmošku a náladu na takovou tu letní pohodičku. :-)

      Vymazat