pondělí 25. listopadu 2019

Narušení


Skutečný příběh z psychiatrické léčebny, na pozadí 60. let v USA.



 

Susanna je poslána, po jediném sezení s psychiatrem, do psychiatrické léčebny, aby podstoupila léčbu deprese. Prý jen na pár týdnů, nakonec zde stráví dva roky. Ve svém příběhu popisuje pobyt v léčebně, příběhy jednotlivých pacientek, a to, jak to v takovém zařízení chodilo. Autorka knihy je zároveň hlavní hrdinkou a je to její autobiografický příběh. V tomto zařízení od roku 1967 pobývala a vypráví zde podrobně svůj vlastní život.
 


Seděly jsme na zemi před sesternou a kouřily. Sedávaly jsme tam rády. Mohly jsme tak dohlížet na sestry. „Při pětiminutových kontrolách to nejde,“ řekla Georgina.
„Já to zvládla,“ řekla Lisa Cody.
„Ne,“ řekla pravá Lisa. „Nezvládla.“ Právě proti Lise Cody zahájila svou kampaň. „Při patnáctiminutové jsem to zvládla,“ změnila to Lisa Cody.
„Při patnáctiminutové možná jo,“ řekla Lisa.
„Patnáctiminutovka je snadná,“ řekla Georgina.
„Wade je mladej,“ řekla Lisa. „Patnáct by mu stačilo.“

 


Už na obálce jsem poznala herečku Winonu  Ryder a hned jsem si vzpomněla, že jsem kdysi viděla zfilmovanou verzi Narušení, kde Winona hrála Susannu a Angelina Jolie Lisu.

Kniha je psaná zvláštním způsobem, přeskakuje v čase. Jsou to spíše takové zápisky a útržky vzpomínek, tak jak autorku v hlavě napadly. Každopádně jde o zajímavou sondu nejen do duše jedné mladé ženy, ale také do celé psychiatrické léčebny šedesátých let. Pro všechny tyto ženy a pacienty to musela být velmi nepříjemná zkušenost jejich života a nejednu rozhodně poznamenala.

Kniha obsahuje dokonce různé dokumenty týkající se hospitalizace, léčby a další reálné lékařské zprávy. Což je také velmi zajímavé.

 

Moc děkuji nakladatelství PORTÁL za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 
 

 

1 komentář:

  1. Film som videla už dávnejšie a veľmi sa mi páčil, určite si raz prečítam aj knihu :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat