pátek 29. května 2020

O psaní


Jste fanoušek Stephena Kinga? Pak si určitě nenechte ujít tyto memoáry nejen o jeho řemesle, ale také o životě, o tom jak vyrůstal a co prožil.


Kniha je napůl autobiografie a napůl příručka pro začínající autory či spisovatele. Myslím, že je možná spíše pro Kingovy fanoušky, ale přesto dokáže poskytnout cenné rady všem, kteří hledají inspiraci a touží psát nejen do šuplíku. Já jsem si však užila hlavně životopisnou část.







Na závěr téhle části bych vám rád řekl něco o svém stolu. Spoustu let jsem snil o nějakém masivním dubovém gigantovi, který by vévodil mému pokoji – už žádné dětské psací stolečky v prádelně přívěsu, žádné přecpané kancelářské stoly v pronajatém bytě. V roce 1981 jsem dostal přesně takový stůl, jaký jsem si přál, a postavil jsem si ho doprostřed prostorné, prosvětlené pracovny (je to přestavěná nízká stáj za naším domem). Šest let jsem za tím stolem sedával buďto opilý, nebo s úplně vymaštěnou hlavou, jako lodní kapitán na cestě do neznáma.“




Musím říct, že jsem věděla, že tato kniha O psaní bude o psaní, ale nějak mi vypadlo, že je to také autobiografie Stephena Kinga. A to mě velmi mile překvapilo. Více než polovina této útlé knihy nám vypráví o jeho dětství, životě, o tom, jak se dostal ke psaní, o tom, co mu stálo v cestě a jaká úskalí musel překonat. Mnohé z toho jsem vůbec netušila, takže jsem se ráda dozvěděla o Stephenově nelehkém životě. Menší polovina knihy nám pak vypráví o tom, jak psát či nepsat, čeho se vyvarovat, co vynechat, jak se k psaní postavit a spousty dalších rad. Tato část mě nijak zvlášť nezaujala, styl naučného psaní mi tak nějak ke Kingovi nesedl. Ale nevadí.

Jsem ráda, že se mi kniha dostala do rukou, protože jsem se dozvěděla spousty věcí o autorově životě. Takže pokud máte rádi Stephena Kinga nebo se chcete stát spisovatelem, a hledáte nějakou knihu o psaní, určitě zkuste O psaní. Najdete v ní mnoho zajímavostí, které byste rozhodně nečekali.



Moc děkuji nakladatelství BETA za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.







Žádné komentáře:

Okomentovat