středa 3. června 2020

Heidi a její kamarádi


Kdo by neznal Heidi, děvčátko z hor? Na tomto krásném příběhu jsem vyrůstala. Ale že existuje pokračování pohádky, jsem vůbec netušila. Navíc je ještě mnohem krásnější, než první díl…



Anotace:
Pokračování dojemného okouzlujícího příběhu o holčičce Heidi.

Heidi byla s dědečkem, kamarádem Petrem a kozičkami šťastná. Teta Detý však domluvila s jednou bohatou rodinou ve městě, že Heidi bude dělat společnost jejich nemocné, křehké dceři Kláře. Pro Heidi je to šance na vzdělání: naučí se číst, psát a dobrým způsobům! Heidi je zpočátku okouzlena honosným domem, něžnou Klárou i jejím tatínkem. Stesk je ale větší… Jak to bude s přátelstvím?

…a co její dědeček Alp, pasáček koz Petr a babička, co žijí v horách? Pokud jste četli někdy první díl o Heidi a jejích dobrodružstvích, určitě musíte mít i tento, protože vše krásně završí a já jsem byla konečně se závěrem spokojená. Toto pokračování je napsané, stejně jako první díl, před více než sto lety. Johanna Spyriová ho vymyslela krásně, nadčasově, srdečně, pro dítě v každé době. Pro nás ho v češtině opět převyprávěla Jitka Škápíková.


Sotva se pan Zézeman posadil v jídelně k večeři, už tam byla slečna Rotenmajerová. Kabonila se jako bouřkový mrak a rovnou spustila: „Pane Zézemane, všichni jsme byli hanebně oklamáni! Když jsme se dohodli, že by Klára měla mít malou přítelkyni, měla jsem na mysli čisté dítko přírody. Ovšem přivedli mi tohle! Kdybyste tušil, co jsem s ní za tu krátkou dobu, co je tady, už všechno zkusila! Hrůza! Měl jste vidět, jak strašlivá zvířata sem přinesla. To děcko to nemá v hlavě v pořádku!“




Krásně zpracovaná pohádka s nádhernými ilustracemi, se mi vryla do srdce. Heidi je prostě klasika a vždycky bude. Mám jí moc ráda a tak jako jsem si jí čítávala jako malá, tak jí teď budu číst naší holčičce a ona svojí, a tak dále, a tak dále. Je prostě nadčasová. Ale samozřejmě je to také krásný příběh, plný radosti ze života, laskavosti, skrývá i malé poučení a pár chyb, které má každý člověk. Ukazuje nám krásy přírody a její nenahraditelnosti. Zkrátka a dobře – přečtěte si Heidi. Ať už je vám pět let, deset, dvacet nebo padesát. Tenhle příběh vás pohladí na duši a bude stále s vámi…



Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde. 








Žádné komentáře:

Okomentovat