čtvrtek 16. července 2020

Puls


Zombie postapo? Ano i ne. Telefoňáci jsou trošku jiní zombíci, ale rozhodně námět zaujme všechny fanoušky postapokalyptických románů a milovníky Stephena Kinga…




Civilizace je v nenávratnu, nastává období temna. Nebe už patří jen ptákům a elektroniku raději nezapínáte. Tedy především mobilní telefony. Proč? Protože telefony řídí jakýsi jev, kterému se začne říkat Puls, ovládne lidi, kteří se chovají trochu jako zombie. Pár přeživších se ocitne bezprizorně v jakémsi civilizačním temnu plném násilí a chaosu, schovávající se před takzvanými telefóňáky, a ti se snaží dostat každého živého bez mobilu. Podaří se všem hlavním hrdinům přežít a shledat se se svojí rodinou?


Clayi, my jsme normálové, a to je jeden vroubek proti nám,“ řekl Tom. „Spálili jsme jedno jejich hejno To je dohromady druhý a třetí vroubek. Žij a nech žít se na nás nebude vztahovat.“
„Proč by mělo?“ dodal Jordan. „Otrhanec říká, že jsme šílení.“
„Ale nemají se nás dotýkat,“ doplnil Clay. „Takže bych měl být v pohodně, ne?“ Na to už se nedalo říct vůbec nic.




Mám moc ráda postapo příběhy, ať už se jedná o knihy nebo filmy. Tady mi po pravdě něco chybělo, nejspíš vysvětlení, proč se to stalo, jak a tak dále. Vykreslení postapo světa a neobvyklých telefóňáků, kteří se podobají zombíkům, bylo však skvělé, včetně hlavního záporáka Otrhance, který všechno tak nějak vedl a trošku zamotal. Telepatie byla pro mě sice už trošku moc přehnaná, ale proti gustu… Při čtení se mi hned vybavil svět známých a mnou velmi oblíbených Walking dead.

Celá parta přeživších „normálů“ v Pulsu mi byla sympatická a já si užívala celou cestu s nimi, i když byla místy zdlouhavá a já se chvílemi dost nudila. Ale i přesto jsem ráda, že jsem si knihu mohla přečíst. Na Osvícení a Doktora Spánka sice Puls nemá, ale pokud máte rádi postapo, pak byste si neměli nechat tuto knihu ujít. Čte se velmi dobře a je taková „jiná“. Je to prostě King. J








Moc děkuji nakladatelství BETA za recenzní výtisk.

Puls koupíte zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat