neděle 30. srpna 2020

Můj TOP autor

Každý čtenář má svého spisovatelského favorita. Autora, ke kterému se vždy rád vrací, jeho knihy má přečteny i několikrát a netrpělivě vyhlíží každou jeho novou knihu. Přestože v mé knihovničce převládají thrillery či detektivní romány, má nejoblíbenější autorka se tomuto žánru naprosto vymyká. Barbara Erskinová jednoznačně vede co do počtu knih, které vlastním.

Má láska k jejím příběhům sahá až do období někdy před dvaceti lety, kdy jsem si uvědomila, že knihy jsou pro mě ten největší relax. Tato anglická spisovatelka, narozená již v roce 1944, rozhodně psát umí, což potvrzují čtenáři celého světa. Již její první kniha, Lady of Hay, v českém jazyce jako Království stínů, byla prodána v milionových výtiscích a další úspěchy na sebe nenechaly dlouho čekat.
Co víme o samotné autorce? Vystudovala skotskou historii na Edinburské univerzitě a to byl start její úspěšné kariéry, právě tam napsala svou první knihu. Následovalo pár povídek, ale ty já osobně příliš nevyhledávám, neboť na mě jsou povídky příliš krátkým čtením.
Pokračování článku na stránkách Magazínu Dobré knihy.

3 komentáře:

  1. Já žádného oblíbeného autora nemám, líbí se mi skoro všechny knihy :)

    OdpovědětVymazat
  2. Od této autorky jsem ještě nic nečetla. Mezi mého úplně nejoblíbenějšího spisovatele patří Ed McBain, jeho detektivky miluju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud máte ráda knihy, kde se prolíná současnost s minulostí, pak neváhejte :) Ale Ed McBain je tomuto tématu na hony vzdálený :)

      Vymazat