neděle 6. prosince 2020

Zlodějské ticho

 


Dvě ženy, dvě závažná témata, dva osudy, které se vzájemně propojí… Tato kniha je úplně jiná, než jsem zvyklá od této autorky, a já tleskám, tématu se Petra Nachtmanová zhostila na jedničku.


Ivana žije v krásném velikém domě. Mají zahradníka, uklizečku a ona nemusí nic dělat, jen si užívat. Její manžel je však neustále v práci a jí si vůbec nevšímá. Pro zpestření života, do kterého touží vnést trochu adrenalinu, občas něco krade v obchodech. Jednou je to paštika, podruhé šál nebo rohlík. Jednoho dne však přistihne při krádeži housky mladou Julii. Ta krást nechce, ale musí, aby přežila. Nemá peníze na jídlo a hladoví. Ivana se s ní dá do řeči a dvě ženy se velmi sblíží. Co tíží Julii a jak skončí Ivanin život ve zlaté kleci? Čeká obě lepší budoucnost?

 

Příští týden mi přijdou peníze od sociálky. Špatně jsem si to propočítala. Ještě jednou vám moc děkuji. Opravdu jsem měla velký hlad.“

Lhala. Jasně. Co jiného? Pravda se neprozrazuje cizím lidem na potkání, i když jí tato žena středního věku zachránila.

 


Zlodějské ticho je opravdu úplně jiné, než ostatní autorčiny knihy. Zabývá se vážnými tématy ze života a ta nejsou ani trošku veselá. Je však psaná s lehkostí, Petřiným osobitým stylem a moc dobře se čte. Životní příběh Julie je velmi závažný a bohužel se může stát každému z nás, stejně jako ten Ivanin. Obě se naštěstí hledaly, až se našly, zažily toho mnoho a spolu všechno dokázaly zvládnout.


Tento román se mi četl velmi dobře, stránky ubíhají jedna za druhou, ani se nenadáte a budete na konci knihy. Zlodějské ticho doporučuji vlastně každému, protože se tohle téma dotýká jak mladších ročníků, tak starších, ať už žen nebo mužů. Knihu si mohou přečíst prostě všichni. A navíc – všimli jste si té dokonalé obálky? No není nádherná? J

 



¨


Moc děkuji autorce knihy, Petře Nachtmanové, za recenzní výtisk.

Knihu koupíte například zde.





Žádné komentáře:

Okomentovat