pátek 22. ledna 2021

Šepot papíru a inkoustu





Tři ženy, tři pohnuté osudy, současnost, devatenácté století a nalezený, sto padesát let starý, zápisník…


Sophie je psycholožka a sama má problémy se svým životem. Před nedávnem jí zemřel snoubenec a ona touží se jenom sbalit a odjet od všeho pryč. Odjíždí do anglického Cornwallu, který jí v knihách tolik učaroval. Zde se setkává s Ginny, zničenou ženou, jíž opustil manžel a nechal ji samotnou v jejich krachujícím knihkupectví. Sophie jí začne pomáhat a obě se snaží udržet obchod nad vodou. Při úklidu objeví tajemný zápisník z roku 1857, psaný jistou Emily. Podaří se ženám rozluštit záhadný osud této mladé dívky z devatenáctého století? Najdou všechny tři ženy svůj klid a poznají vůbec osudovou lásku?



Edwarde,

Matka zemřela. A stejně tak sestra. Obě mi je vzala cholera. Můj život už nikdy nebude jako dřív. Z otce je zlomený muž a já jsem se vrátila domů, abych se o něj postarala. Poslední dobou jsem začala psát i něco víc než jen dopisy. Každého večera sedím u svého stolu a vylévám si bolest ze srdce přímo na papír. V mém nitru se hromadí příběhy všemožných druhů a úpěnlivě prosí, abych je pustila ven, a tak se jim podvoluji. A podařilo se mi najít cosi, v čem nacházím neutuchající zdroj radosti – jsi to Ty, drahý Edwarde. Protože Tě miluji.

Mám pocit, že už to trvá celé věky – přibližně od mých jedenácti let, kdy jsi mi oznámil, že jiná děvčata jsou podle Tebe hloupá a Ty bys svůj čas mnohem raději trávil v mé společnosti. (…) 

Nemohu Ti přiznat, co k Tobě cítím, a tak je tohle jediný dopis, jenž si nikdy nenajde cestu do našeho stromu. Ale napsat jsem ho musela, jinak by mi snad puklo srdce. (…)    

                                                          Tvá navždy věrná

                                                            Emily                                                                                                    





Tohle byla, milí přátelé, nádhera. Šepot papíru a inkoustu ve mně zanechal spousty dojmů, pocitů a zážitků, které vstřebávám ještě teď, několik dní po přečtení. Román je plný krásných knih, příběhů, moudrých slov, lásky, ale také bolesti, ztrát a krutého zacházení. Pátrání po minulosti podle starého deníku mě velmi zaujalo a život Emily jsem hltala jedním dechem. I Ginny a Sophie byly velmi sympatické postavy, kterým jsem samozřejmě držela moc palce, aby jim vše vyšlo. Já jsem se bavila od začátku do konce.

Šepot papíru a inkoustu je krásná kniha a bude se určitě líbit každému knihomolovi s romantickou duší, který věří v dobro i lásku. A viděli jste už tu nádhernou obálku? Je dokonalá! Navíc se román odehrává v knihkupectví a to už je přeci důvod na přečtení, nemyslíte?  

 

Moc děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za recenzní výtisk.


Knihu koupíte zde.





1 komentář:

  1. ó, tak to zní krásně :) přidávám na svůj seznam :)

    OdpovědětVymazat