středa 8. prosince 2021

Tajemství

Dvě časové roviny, nespočet postav, dávné tajemství. To je nová kniha autorky Kathryn Hughes Tajemství.
 

Hned na začátek bych chtěla zdůraznit, že spisovatelka patří k mým oblíbeným a proto se na každou její knihu nesmírně těším. Stejně jako jsem se těšila na Tajemství a dostalo se mi malinkého zklamání.

Do prvních stránek jsem se nemohla začíst, ač se mi to u autorky běžně nestává. Na množství postav jsem zvyklá, ale tady jsem se vyloženě ztratila a dlouho mi trvalo, než jsem pochopila.

Celý příběh se odehrává ve dvou časových rovinách. Ta z roku 1975 vypráví o jedné hospůdce, jeho majiteli, jeho milence, jeho bývalé ženě a dále je tady mnoho dalších postav, které nám dohromady dají jeden katastrofický výlet minibusem, který ovlivní jejich životy.

Druhá časová rovina je ze současnosti, kdy jsme účastníky boje mladých manželů Beth a Michaela  za zdraví jejich nemocného syna. Beth potřebuje znát odpovědi na své otázky, kdo byl její otec, ale její matka umírá a tajemství si bere s sebou do hrobu. Malý náznak najde v pozůstalosti, až s nálezem dopisu, který otevírá brány starému, tíživému tajemství.

A zde se oba příběhy začínají spojovat a vše zapadne na své správné místo. Ale. Já měla prostě problém. Příběh ze současnosti byl sice velmi uvěřitelný, ale tak málo poutavě napsaný, že jsem se trochu nudila. Hlavní protagonistka Beth mi byla nesympatická, až příliš ochranitelská a Michael byl tak neuvěřitelně schovívavý. 

Na mě je v knize až příliš smutku, až příliš tragédií, jakoby se autorka potřebovala vypsat ze všeho, co ji trápí. U předchozích dvou knih jsem stránky hltala až do samého konce, ale bohužel, u této jsem knihu po dočtení odložila a nic ve mě nezanechala.

Tím samozřejmě nechci říct, že by byla vyloženě špatná, ale od autorky jsem zvyklá na nenáročné čtení s nádechem tajemna. Zde to byla jen jedna tragédie a smutný osud za druhým a to na mě bylo přece jen malinko moc.

Kdo se s autorkou ještě nesetkal, mohu ji vřele doporučit čtenářům, kteří mají rádi knihy o tajemství a záhadách z minulosti. A ano, doporučím i tuto, protože má spoustu nadšených čtenářů, jen ke mě asi nepřišla v pravý čas.



Za recenzní výtisk děkuji Nakladatelství Cosmopolis.


Kniha:      Tajemství

Autor:       Kathryn Hughes

Vydal:     Cosmopolis

V roce:    2021

Stran:     336

Žádné komentáře:

Okomentovat