pondělí 28. února 2022

Nedotknutelný

 


Toužíte po románu, který vás vtáhne do děje a zacloumá vašimi emocemi tak, že budete otřeseni, zničeni a zároveň rozhořčeni nad tím, co se vlastně může stát i v tomto skutečném světě, ve 21. století, kde se tvrdí, že otroctví není? Nedotknutelný vás vyvede z omylu - moderní otroctví bohužel existuje…


Ráhul je mladík z indické Bombaje, žije na ulici, občas si přivydělává čištěním veřejných toalet (nebo spíše latrín), ale hlavně okrádáním turistů. Je příslušníkem nejnižší kasty nedotknutelných, nikdo z vyšší třídy na něj nesmí ani sáhnout, nenávidí svůj život a neustále se ptá, co komu udělal, že se musel narodit do tohoto světa.

Julija žije na Ukrajině. Jednoho dne se rozhodne, že s maminkou půjdou za lepším životem do České republiky, kde si vydělají dostatek peněz, aby se jim vedlo lépe. Místo vytouženého klidného života však narazí na podvodníky, kteří se s nimi snaží zametat a využívat jejich nelegálního pobytu v cizím státě. Julija si sáhne až na samé dno, je denně znásilňována, bita, mučena, touží zemřít, ale ani to jí není dovoleno.

Co si vše musí tito dva mladí lidé vytrpět, než se setkají? A čekají je ještě vůbec někdy hezké dny plné lásky a štěstí? Dokáže Julija vůbec ještě věřit muži a snést jeho doteky?

 

Křičela jsem do doby, než mi jeden z nich punčochou nezacpal ústa. Druhý chlap mi držel ruce nad hlavou a tomu mezi mými stehny se právě podařilo dostat se do mě. Nepomohlo, že jsem sebou házela, co mi síly stačily. Proti třem chlapům jsem byla bezmocná a Witalij se na moje utrpení jen díval. Nevěřila jsem, že mě právě znásilňují před běžícími kamerami.“

 


Šokující, smutný, drsný, krutý, bolestný a zároveň malinko romantický a láskyplný. Takový je román Nedotknutelný. Při čtení jsem plakala jako želva, srdce mi bilo na poplach, skoro jsem nedýchala a bála se, co přijde dál. Ráhul a Julije si toho zažili opravdu hodně, poznali samotné peklo na zemském povrchu a sáhli si až na hluboké dno, ze kterého vstane asi málokdo. Když si člověk představí, že se tohle vlastně může stát komukoliv okolo nás, až člověka mrazí.

Jak mnozí z vás víte, Monika Wurm je moje nejoblíbenější autorka, můžu hrdě říct, že už i přítelkyně, a já její knihy prostě miluji. Každý příběh je úplně jiný a propracovaný do hloubky, protože si všechno okolo zjišťuje a nejradši používá střípky skutečných událostí. Ani Nedotknutelný nezklamal. Úplně mě emocionálně strhl, čtení Moničiných knih je zkrátka neopakovatelný zážitek. Každý její román je smršť pocitů, dojmů, které zamávají s vašimi city. Bála jsem se, co přijde s každou stránkou dál, jak tohle může dopadnout, zároveň jsem Juliji i Ráhulovi fandila a čekala, jak se vše vyvine a bude pokračovat. Závěr je krutý, ale zároveň krásný a romantický.

Pokud máte rádi knihy, které zacloumají s vašimi emocemi, jsou reálně napsané a zkušenosti postav se dějí i ve skutečném životě, určitě si přečtěte tuto knihu. Je jedna z nejlepších co jsem kdy četla. J  Děkuji Ti Moni za všechno, jsi prostě jednička.

A víte co? Už brzy se u nás můžete těšit na soutěž o tuto jedinečnou knihu. Sledujte Knihy na cestách!

 

Za recenzní výtisk bych chtěla moc poděkovat nakladatelství FORTUNA LIBRI a Hedvice Křišťové Mojžíšové.

Knihu Nedotknutelný koupíte zde.

 





3 komentáře:

  1. Super kniha, mozem len odporucat.

    OdpovědětVymazat
  2. Anonymní28/8/22

    neviem,nečitala som,ale zaujmaju ma take knihy zo skutočneho života,hoci je to smutne,hrozne či až na zaplakanie,že aj v 21storoči ešte sa žiju ludia čo taketo hnusne-nechutne zvrhle veci robia bez štipky citu a hanby,ja vravim,že či vrah,zlodej,zločinec,ako kedysi pranierovali ich VEREJNE nie zastierali nech ich nikto verejne nepozna-CHUDACI ,BA AKURATnech ich pozna cele SLOVENSKO či cely svet avšetci by sa im vyhybali,davali si na nych pozor-ako na prašivych a zlodejom by odsekovali prsty!!!opravdivym sexichtivym maniakom by -ako ta zverolekarka ked stopovala a natrafila na takychto sexichtivych maniakov ,pozvala ich domou,pohostila ich,do napojaim primiešala uspavaci prašok,v spanku ich VYKASTROVALA oboch,ked sa obaja zobudili zistili,že su muži -nie chlapi!!!žalovali ju,dotična išla do vezenia,ale sa vyjadrila,že ona ,ked ju pustia z vezenia bude stale žena,ale ony už nikdy nebudu chlapi-bez VAJEC!!!!NENI BOHA,VIERA-HANBY!!!!!

    OdpovědětVymazat
  3. Anonymní28/8/22

    IBA KNIHY zo skutocneho života!!!

    OdpovědětVymazat