pátek 16. června 2023

Řecké štěstí

 


„Život je pohádka, stačí se dívat kolem sebe.“


 

Žít v Řecku? To je sen snad každého milovníka této krásné země. Katka tento sen žije a sepsala nám o něm knihu. Tohle je zkrátka štěstí. Řecké štěstí.

Kateřina Panou žije už déle než pětadvacet let v Řecku, v horském kraji Epirus. Provdala se tam, přestěhovala, založila rodinu. A do této země se zkrátka zamilovala. Rozhodla se psát o svém životě, o místních zvycích, tradicích, historii, ale také třeba o úskalích místního života.

 

Řecko má mnoho tváří. V Epiru nenajdete tu klasickou modro-bílou krásu, o které sní většina turistů. Epirus je drsný, tajemný kraj, který ovšem umí překvapit nádherou a nečekanými místy, třeba jako je tohle. Vítejte na jednom z nejzáhadnějších míst Epiru.“

 


Kateřina je Češka, žijící pětadvacet let v Řecku. Její blog, který mimochodem už dlouho sleduji, získal v roce 2022 cenu Magnesia Litera za blog roku. Kateřina se během covidové karantény rozhodla, že svoje zápisky a zážitky ještě více vyšperkuje a vydá knihu. A udělala moc dobře. Těšila se na ni celá komunita milovníků Řecka. A já myslím, že určitě potěší každého. Dozvíte se v ní mnoho zajímavostí ze života v této krásné zemi, najdete zde i spoustu receptů, ale také fotografií.

Z knihy obrovsky sálá nesmírná láska k této nádherné zemi, k místním tradicím i historii. Katka popisuje své začátky, seznámení s manželem, neshody, ale také místní přírodu, zvyky a vše co se týká každodenního života. S pokorou a láskou popisuje vztahy s místními, většinou staršími lidmi. Tohle vyprávění si zamiluje určitě každý. S autorkou se podíváme do míst, která málokterý turista navštíví, dostaneme mnoho tipů na zajímavosti, které bychom si neměli nechat uniknout a samozřejmě nás seznámí s mnoha dobrotami. Řecká kuchyně je pro mě jedna z nejlepších na světě, takže ji prostě musíte zkusit.

Každou stránku jsem hltala a se štěstím v očích jsem se nechávala přenášet do mého milovaného Řecka, které mi už strašně chybí. Usmívala se nad typicky řeckými zvyky a zvláštnostmi, které už, jako každý správný milovník Řecka, dávno dobře znám a užívala si každou řádku. Tohle je prostě nádherné čtení, pohlazení po duši. A vy, kdo Řecko moc neznáte, určitě si také knihu přečtěte, protože poznáte, jak moc je nádherné.

Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Cosmopolis.

Knihu koupíte zde.

 

 

Řecko je nádherné. Překrásné. I když to není ráj na zemi, je to můj domov. Stejně jako Čechy, které tím domovem nikdy být nepřestanou. Řecko mi otevřelo svou náruč, ukázalo mi tu lepší, krásnější tvář.“








Žádné komentáře:

Okomentovat