pondělí 29. ledna 2024

Vánoce na skotském hradě

 


„Vítejte v malebné skotské vesničce, kde se balí první vánoční dárky a z nebe se potichu snášejí sněhové vločky.“


Milá, pohodová, plná laskavosti a vánoční pohody nejen na skotském hradě. Taková je tato krásná kniha z pera Donny Ascroftové.

Belle si to jednou sviští v chumelenici na kole a narazí na cestě do staré paní a zraní jí kotník. Paní se jmenuje Edina a je majitelkou místního hradu, kde žije samotářský život, s nikým se nestýká, ani nebaví. Belle se tedy nabídne, že se o ni postará, dokud se jí noha nezahojí. Nastěhuje se na hrad a sama pro sebe si slíbí, že stařence připraví báječné Vánoce. Edina má však vnuka, kterého viděla někdy před dvaceti lety. Když Jack zjistí, že u babičky bydlí někdo cizí, hned jí jede navštívit, bojí se, že jí chce cizinka okrást. Když vnuk dorazí na skotský hrad a pozná Belle, zjistí, že všechno je trošku jinak…

 

Belle si povzdechla. Kdyby chtěla své nové kamarádce splnit poslední přání na seznamu, musela by ten diadém najít, ale nehodlala jí kvůli tomu prohledávat dům. (…) Belle rychle strčila Edinin dopis do kapsy kabátu. Neodešle ho s ostatními. Edina byla osamělá a bylo jasné, že o ni už dlouho nikdo neprojevil zájem. Belle měla v úmyslu jí k letošním Vánocům splnit alespoň pár přání z jejího seznamu. Jen si musí rozmyslet, která to budou.“

 


Tohle bylo tak krásné čtení, opravdu! Knihu jsem četla hned po Vánocích a jakoby mi je prodloužila. Měla jsem vánoční náladu ještě v lednu a byla jsem velmi mile překvapená, jak mě román vtáhl do sebe. Četla jsem a četla a u toho jsem se několikrát přistihla, že se usmívám. Belle byla úžasná bytost, nezkažená, rozdala by se pro druhé a nikomu nedokázala říci ne. Všem pomáhala a sama toužila po tom, aby ji někdo miloval. Ale pravá láska nikde. Když dorazil Jack, jakoby jí převrátil život naruby a ukázal jí druhou stránku věci. Díky němu v hodně věcech prozřela.

Vánoce na skotském hradě je krásný román, ve stylu Julie Caplin, ale přesto je jiný. Velmi dobře se čte, neustále se něco děje a já se nenudila ani stránku. Moc jsem si knihu užila, a věřím, že čtení této pohodovky potěší kdykoliv během roku, nejen o Vánocích. Je to vlastně taková krásná vánoční pohádka pro dospělé. Doporučuji všemi deseti.

 

Moc děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

 






Žádné komentáře:

Okomentovat