pondělí 29. ledna 2024

Vinice ve Francii

 


Pravé šampaňské, croissanty, vybrané lahůdky, slunce, vinice, krásní muži a pověstný francouzský šarm. Vítejte v oblasti Champagne, v chateau Saint Martin.


Hattie dostala úžasnou příležitost jak rozjet svojí novou firmu na organizování svateb. Měla by jet pracovat na dva měsíce do Francie, na krásné sídlo plné rozlehlých vinic. Protože má zlomené srdce, okamžitě nabídku přijímá a odjíždí připravit velkolepou svatbu sestřenice Gabby. Svoje smutky háže za hlavu a snaží se soustředit hlavně na práci, aby byl svatební den nezapomenutelný. Když však dorazí na místo, hned mezi dveřmi ji přivítá Luc, majitel usedlosti. Ten ji neustále rozptyluje a odvádí myšlenky od příprav. Později zjišťuje, že ne všechno, co domluvila po telefonu z Anglie, platí, a že musí hledat a domlouvat spousty věcí znovu. Což není takhle na poslední chvíli nic jednoduchého. S Lucem se navíc začínají sbližovat, užívají si svobody, slunce, pořádají pikniky na vinicích, navštěvují místní trhy a užívají života. Co ale bude, až se bude muset Hattie vrátit domů? Chce se vůbec vracet? A jak asi dopadne domluvená svatba?

 

Když se probudila, ležela zachumlaná v posteli a její lacláče byly úhledně přehozené přes opěradlo židle. Zmateně se podívala pod peřinu. Kalhotky, tričko, podprsenka i ponožky, vše bylo na svém místě. Nikdo ji neviděl nahou. Nebyla si jistá, jestli se jí ulevilo, nebo ji to zklamalo. Trvalo několik vteřin, než si vzpomněla a dala se vše dohromady. Luc ji nesl. Luc ji líbal – dobře, sice na čelo, ale i tak to stálo za zaznamenání.“

 



Báječný letní román! Vinici ve Francii řadím k nejlepším ze všech autorčiných knih. Předešlý Útěk na venkov mi přišel ze všech příběhů Julie Caplin asi nejslabší, a jsem strašně ráda, že Vinice si zase u mě napravila reputaci. Přečetla jsem jí za tři dny, což se mi opravdu už hodně dlouho nestalo. Nemohla jsem se odtrhnout a nechtěla přestat. Hattie mi byla moc sympatická a úžasný Luc? No ten ještě víc. Měl nádherné srdce plné lásky, i když na povrchu vypadal jako děsný tvrďák. Popis okolí a výborného jídla byl dokonalý, jen se mi sbíhaly sliny a měla jsem chuť všechno ochutnat. V románu se opět vaří, ale ne zase tolik. Všeho je zde akorát a já se nenudila ani chvilinku.

Vinice ve Francii je plná slunečních paprsků dopadajících na okna usedlosti a dlouhé řady vinné révy. Je plná dobrého jídla a pití, cílevědomosti, touhy jít si za svým snem, lásky, pohody, ale také zklamání, rodinných rozporů a dávných rodinných tajemství. Vinice ve Francii je zkrátka báječná, klidně si ji přečtěte teď nebo v létě pod jabloní či na dovolené. V zimě vás zahřeje a pobaví, v létě naladí na tu správnou prázdninovou vlnu, protože je jednoduše skvělá. Julie Caplin opět potvrdila, že prostě umí psát nádherné a poutavé romány ze života.

 A navíc, když zakoupíte knihu na stránkách Cosmopolis, Grada, dostanete zdarma báječnou povídku Sejdeme se v Praze. 

Moc děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.






Žádné komentáře:

Okomentovat