sobota 20. července 2024

Léto na Santorini





Cestování na jachtě po mnoha řeckých ostrovech? To je vždycky výborný nápad. Zvlášť, když mnoho těch ostrovů znám osobně. Jako bych na nich byla zase znovu a procházela se tam spolu s hlavními postavami. Tenhle román je prostě letní „must have“.


Sarah se právě rozešla s přítelem a hned se rozhodne, že se zase vrátí k cestování, které kdysi tolik milovala. Zaplatí si plavbu na jachtě po řeckých ostrovech se skupinou cizích lidí. Vůbec netuší, s kým se na palubě ocitne. A náhle v ní začínají narůstat pochyby. Co když jí všichni budou nesympatičtí? Co když její spolubydlící v kajutě bude chrápat a bude to nějaký mrzout nebo ještě hůř, násoska? Když ale potká ještě před nástupem na jachtu pohledného Američana Joshe, její obavy se rázem rozplynou. S mladíkem si rozumí a cítí se s ním moc dobře. Pak se ale objeví další nápadník. Pohledný, starší, bohatý a o Sarah má obrovský zájem. Jak se mladá žena rozhodne?

 

Pamatujete, jak jsem říkala, že Řekové pěstují nejlepší rajčata na světě? Jakmile jsem ochutnala trochu salátu, pochopila jsem, že nejlepší rajčata v Řecku pěstuje Martika, ta její jsou nejlepší z nejlepších.

Když už jsme chlebem vytírali dna misek, vrátila se ke stolu s mísou plnou tzatziki, hromádkou horké pity, ze které ještě stoupala pára, a obrovským talířem pečeného masa. Vydávali jsme zvuky, které by se hodily spíš na farmu starého McDonalda, a za srdečného smíchu jsme došli k závěru, že je to kozí. Maso vypadalo úžasně a chutnalo ještě lépe.“

 


Soukromá jachta s několika cizími lidmi, kapitán, který zná všechny ostrovy v okolí Santorini, osamělá žena a pohledný muž. No nezní to jako letní klišé? Ale víte co? Ono to tak úplně klišé není, protože díky knize poznáme mnoho řeckých ostrovů. Já se strašně bavila, protože většinu těch ostrovů znám osobně a číst o nich, jako bych na nich byla znovu. Měla jsem se prostě u čtení báječně. A ten pohledný Josh co se pořád usmívá? Tomu nelze odolat. Trošku mě rozhodil závěr knihy, ten jsem opravdu nečekala. Ale ten zážitek z cestování napříč řeckými ostrovy jsem si zkrátka zamilovala. Tuhle knihu si oblíbí určitě každý milovník Řecka.

Díky románu navštívíte Santorini, Ios, Naxos, Mykonos a spousty dalších nádherných řeckých ostrovů. Jak já se u čtení bavila. Tahle kniha je tak úžasně letní. Hlavní hrdinka miluje Řecko, a jeho kuchyni, úplně stejně jako já. Krásně popisuje všechny dobroty, až se musí zbíhat sliny snad každému. Že řeckou kuchyni nebo třeba ani Řecko neznáte? Po přečtení určitě zatoužíte zabalit si kufry a letět třeba na úžasný Ios a ochutnat tam v taverně U mlýnů výbornou musaku nebo mořské plody. Já tam večeřela hned několikrát a můžu vřele doporučit. J


Chcete poznat okouzlující atmosféru řeckých ostrovů, tyrkysové moře, výbornou místní kuchyni a doslova cítit řecký vítr ve vlasech? Pak si určitě přečtěte Léto na Santorini. Knihu jsem si zamilovala.

 

Moc děkuji nakladatelství COSMOPOLIS za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.













 

Žádné komentáře:

Okomentovat