pátek 8. září 2017

FALEŠNÝ POLIBEK - Kroniky pozůstalých, Kniha první



Z beder Morrighaniných,

ze sklíčenosti a prázdnoty,

z piklů vládců,

z obav královny,

se zrodí naděje.
Píseň Vendy
 


Princezna Lia žije v království Morrighan a nikdy neopustila jeho hranice. Země dodržuje všechny tradice a pro Liu je nejhorší ta, že jako první dcera si musí vzít muže, kterého v životě neviděla a kterého jí vybrali rodiče, protože je vhodný díky politickému spojenectví dvou království. Ale ona to tak nechce. V den své svatby sedne na koně a uteče až na hranice království, do malé vesnice Terravin, kde se chce usadit a začít nový život. V místní hospodě roznáší pivo a pomáhá, kde se dá, aby se uživila. Až se v krčmě jednoho dne objeví dva cizinci. Záhadní a přitažliví. Lia ale netuší, že jeden z nich je princ, kterého si měla vzít, a druhý je nájemný vrah ze země barbarů Vendy, s úkolem ji zabít. Který je ale který? To čtenář neví. Lia netuší nic o jejich původu a tím se dostává do pěkné šlamastyky… J
 


„O několik dní později jsme dorazili k mohutným ruinám velkého města. Rozkládaly se před námi, kam až jsem dohlédla. Základy dávných domů se tyčily nad stébly trávy, ale ne výš než do pasu, jako by tu řádili obři z mých příběhů se sekyrami. Mezi troskami bylo pořád ještě patrné, kudy vedly ulice, jenže teď už byly zarostlé trávou, ne dlážděné. Prostředkem jedné tekl mělký potůček. Podivnější než město napůl zarostlé trávou byla zvířata, která bloumala jeho ulicemi. Stáda tvorů podobným jelenům, s jemnou strakatou srstí a elegantními rohy, delšími než moje paže, se pásla mezi troskami.“


Příběh zabijáka, prince a Lii. První dcery. Princezny, která se má vdát za toho, koho jí rodiče přikážou a kdo je dobrý pro království Morrighan. Kapitoly jsou vyprávěné střídavě z pohledu těchto tří postav. Příběh překrásně popisuje zdejší krajinu, čtenáři pracuje fantazie na plné obrátky. Když Lia cestuje a jede přes hory, louky, lesy a močály několik dní, tak jako bychom to na stránkách viděli. I když někomu to naopak může připadat zdlouhavé, ale myslím si, jelikož se jedná o první díl série, že druhý díl bude akčnější. Čtenář už bude vědět víc, bude znát postavy, i tuto zemi.

Nemohu nezmínit překrásnou obálku, kterou mě kniha upoutala. Je opravdu dokonalá a stále jsem se na ní musela dívat. Celkové grafické zpracování knihy je prostě nádherné. Hodně se píše, že je román velice magický a mystický, ale to šlo nějak mimo mě. Písně a citáty z knih království jsem nějak nepobírala, ani mě nijak nezasáhli. Příběh se sice vyvíjí velice opatrně a pomalu, ale přesto je čtivý a zajímavý. Čtenář netuší, kdo je zabiják a kdo princ a autorka to odhalí zhruba až za půlkou knihy. Já to teda netrefila a myslela jsem si pravý opak. O to bylo pak větší překvapení samozřejmě. Každopádně kniha skončí v tom nejzajímavějším, takže se všichni určitě netrpělivě těšíme na listopad, kdy by měl druhý díl této trilogie s názvem Zrádné srdce vyjít. Bude to určitě napínačka!

 

Moc děkuji KNIHCENTRUM.CZ za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.

6 komentářů:

  1. Skvělá recenze! Na Falešný polibek se už dlouho chystám, ale zatím nevyšel čas... tak třeba jednou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc :-) Nejlepší bude spojit to s vydáním třetího dílu :-) Já tak nesnáším čekání u sérií :)) :)))

      Vymazat
  2. No, maličko jsem čekala, že budeš více nadšená, ale jak je vidět, tak jsme každý úplně jiný :-D. Každopádně jsem ale ráda, že se ti to líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uvidíme, co nám přinese druhý díl :)

      Vymazat
    2. A nevíš náhodou kdy vyjde druhý díl? Předem děkuji za odpověď :)

      Vymazat
    3. Tak to zatím netuším, bohužel :-)

      Vymazat