pátek 13. července 2018

Bella figura - Jíst, milovat a žít po italsku



Milujete Itálii? Knihu (či film) Jíst, meditovat, milovat? Dobré jídlo a život? Pak si vás tato autobiografie báječných vzpomínek spisovatelky Kamin Mohammadi určitě získá tak, jako mě.

Kamin opustila stresující zaměstnání v Londýně. Se zlomeným srdcem, nešťastná a nespokojená sama se sebou přijíždí do Florencie. Rozhodne se zde pobýt pár měsíců, odpočinout si a pak se uvidí. Nakonec zde zůstane však žít. V knize popisuje svých prvních dvanáct měsíců v této nádherné zemi, kde si užívá krásy a radosti každodenního života. Postupně se naučí žít jako pravá Italka. Zamiluje se, odmiluje, znovu zamiluje, zbaví se nadbytečných kilogramů, získává nad vším nadhled a tolik potřebnou sebejistotu…

Luigo mě ignoroval, namočil do misky s olivovým olejem kousek chleba, nechal ho pořádně nasáknout a strčil mi ho do pusy. „Buď hodná holka a užívej si medicínu. Aspoň čtyřikrát denně. Olivový olej je tajemství mladistvé pokožky. Měla bys vidět mou mámu…“
„Ale Luigo, nemůžu přece pít olej! Zrovna jsem trochu zhubla…,“ protestovala jsem. „Prosím tě, přestaň s tím anglosaským počítáním kalorií, cazzate,“ ozval se přísně Luigo. „Najdi si to na tom tvém milovaném internetu – ty seš novinářka. Já se musím starat o zákazníky.“ A měla jsem to.

 
Bella figura má 12 kapitol, každá se jmenuje podle daného měsíce v roce. Navíc obsahuje každá kapitola recept, charakteristický pro tento měsíc. Jsou to samé dobroty, které si určitě musíte zkusit uvařit! Kamin se při nich jen oblizovala.

Bella figura je kouzelné čtení, pro toto letní období jako dělané. Radí zde čtenářkám jak žít, jak vařit, vzpomíná na krásné období svých začátků v Itálii, vlastní proměny, změny životního stylu a z každé stránky na vás sálá, jak moc si tuto zemi zamilovala. Itálie ji probudila ze spánku a otevřela srdce. Italský styl života se v ní zakořenil opravdu hluboko, a to se mi moc líbí - jak tuto zemi uctívá a miluje. Proto by si ji měl přečíst každý, kdo miluje Itálii, touží po lásce, zápasí se stresem, kily či je nespokojený v práci. Nakoukněte do Bella figura, nechte se inspirovat a okuste trochu toho DOLCE VITA (sladkého života).

Tato kniha nám ukáže, jak udělat každý aspekt života krásným, jak jen může být. Protože každý by měl zažít vlastní „ LA DOLCE VITA“ a mít svojí AMORE. Pravou a skutečnou AMORE…

 

Moc děkuji za tuto krásnou knihu nakladatelství METAFORA.

Knihu koupíte zde.
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat