úterý 10. července 2018

Spáč


Výborná fantasy plná příšer, zloduchů, lásky a hlavně výjimečných pilulek, které vám můžou změnit život!

Sarah je obyčejná holka. Chodí na vysokou, je úspěšná, její kamarádky jsou ty největší hvězdy školy. Málokdo o ní však tuší to, že má jeden problém, který jí ničí život. Trpí REM poruchou chování ve spánku, což znamená, že své sny prožívá pohybově. To už vedlo k mnoha závažným událostem – zlomený přítelův nos, zlomená ruka nejlepší kamarádky, zničené pokoje v domě a spousta dalšího. Když se na trhu objeví nejnovější lék zvaný Dexid, vypadá to, že Saře pomáhá a její problémy jsou vyřešeny. Ale už po prvním užití zjistí, že má Dexid nějaké vedlejší účinky. Paralyzuje tělo i po probuzení a spáč může vstupovat do snů jiných lidí. Zde se ve snu seznamuje se záhadným, krásným, svalnatým Wesem. Vůbec ho nezná a nikdy ho neviděla. Když ho však po pár dnech potká ve škole a Wes se k ní hlásí, jako by jí znal, Sarah si uvědomí, že tahle pilulka bude asi nabízet mnohem víc, než jen klidný spánek…

Když mě Ralphie zase připojuje k přístrojům, mlčím. Pak ze sebe udělám nešiku a požádám o další Dexid, ten první se mi totiž někam zakutálel. Jakmile mi technik podá další, nenápadně je oba spolknu. Po chvilce se ocitnu po Wesově boku na nádraží Grand Central. Gigi se omámeně motá na koleji 29.
Když ji následuju do vlaku, přemýšlím, jestli jsem nepřekročila určitou mez, dojdu ale k závěru, že je mi to jedno. Možná jsem pomstychtivá mrcha a šílený lidský loutkář, ale aspoň konečně nejsem sama.
 
Se sněním se to vážně nesmí přehánět, věřte mi. Určitě mi dáte za pravdu, pokud si přečtete tuto knihu. Spáč je velice originální příběh, který vás zavede do světa snů, příšer, ale i lidských zloduchů, lásky, romantiky a neustálé akce. Nikdy se nebudete nudit, pojedete napříč reálným světem, ale až si vezmete se Sarah pilulku Dexidu, to bude teprve jízda! Ovládání lidí, pomsta, snění… Prostě vás čeká výborné čtení, které vám uteče, ani nebudete vědět jak.
Mackenzie Cadenhead je zkušená autorka fantasy, podílela se dokonce na sérii Super Hero Adventures od Marvelu. Píše velice poutavě, čtivě a originálně. Pokud vás děj alespoň trošku zaujal, pak musíte Spáče zkusit, protože je to prostě jízda. A nezapomeňte: „Její sny se stanou vaší noční můrou!“

 

Moc děkuji nakladatelství Omega za recenzní výtisk.

Knihu koupíte zde.
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat