neděle 15. července 2018

To mi zaplatíš




Mělo to zůstat utajeno, navždy. Dvacet let mlčení a najednou se vše vrací. Kéž by se tak nestalo...






Hlavním aktérem nejnovější knihy americké spisovatelky Lisy Jackson je policista Lucas Dalton, který je do případu, k němuž byl povolán, zainteresován velmi osobně. V bývalém letním táboře byly nalezeny lidské ostatky a nikdo tomu není rád.
Nejméně samotný pachatel, který spravedlnosti zdařile unikal dvacet let. Samotného Lucase se nález dotýká velmi osobně, neboť prostory tábora zná velmi dobře. Kdysi jej vedl jeho otec, pod záštitou církve a já osobně bych se ho tedy zúčastnila jen velmi nerada. Přísný řád, kdy pochybení se trestá, vše v pevně stanoveném čase, jakékoliv vybočení je nepřípustné. Tábor plný mladých praktikantek a každá skrývá nějaké tajemství.  A když zmizí dvě z nich, dílo je dokonáno. Dvacet let tajemství spalo, ale nyní je čas odkrýt karty.
Na místo činu se sjíždí, nyní již dospělé, praktikantky a začíná se odvíjet hrůzyplný příběh. Příběh, ze kterého se Lucas snaží poskládat, co se před dvaceti lety stalo, komu mohla překážet vedoucí dívčího oddílu, jaké vztahy mezi dívkami panovaly. A to nejdůležitější - kdo má na svědomí smrt a komu se podařilo dosud unikat. 

Lisa Jackson patří mezi stálice na thrillerovém nebi. Tato bývalá bankéřka má na svém kontě pěknou řádku titulů, které se čtou po celém světě. Tentokrát svou novou knihu pojala malinko jinak. Každá kapitola je věnována jiném účastníkovi, v každé kapitole nám předkládá jiný příběh, jinou verzi, jiný pohled na události před dvaceti lety a je na nás, zda budeme číst mezi řádky a zda nedáme na první dojem.
Minimum romantiky (ale je tam), maximum napětí, to vše v knize najdete. Možná bych se přikláněla jít rovnou na věc, někdy mám problém se zbytečnou omáčkou kolem, ale to je pouze můj osobní problém, jsem prostě netrpělivý čtenář.
Tentokrát se nejedná o příběh z jakékoliv série, ale pouze o psychothriller, který rozhodně budete chtít dočíst do konce. Autorka si bude dokonale pohrávat s vaší myslí, představivostí a v napětí vás bude udržovat do samotného závěru.




Za recenzní výtisk patří můj dík Nakladatelství Domino

Kniha:    To mi zaplatíš
Autor:    Lisa Jacskon
Vydal:    Domino
V roce:   2018
Stran:    488

Žádné komentáře:

Okomentovat